SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Carrie Fisher, Ridley Scott i roboty przy Oscarach reklamują superkomputer od IBM (wideo)

W tej kampanii jest wszystko, co lubią amatorzy kina s-f: księżniczka Leia z „Gwiezdnych wojen”, kultowy reżyser filmów fantastycznych i superkomputer bez trudu rozmawiający z człowiekiem. Tak IBM będzie reklamował swój superkomputer Watson podczas tegorocznej gali Oscarów.

Kampania przygotowana przez agencję Ogilvy & Mather New York dla koncernu IBM obejmująca kilka spotów oraz działania w mediach społecznościowych promuje superkomputer Watson oraz dokonania amerykańskiego koncernu w segmencie sztucznej inteligencji.

W pierwszej z reklam Carrie Fisher, aktorka znana z roli księżniczki Lei w „Gwiezdnych wojnach” siedzi w otoczeniu kilku robotów podczas spotkania „grupy wsparcia”. Maszyny wyglądają na dość przestarzałe konstrukcje, a z terapeutycznych rozmów prowadzonych z nimi przez Fisher wynika, że roboty nie potrafią współpracować z ludźmi i są nastawione raczej na dominację nad światem. Wówczas aktorka przedstawia im Watsona - superkomputer opracowany przez IBM. Szybko okazuje się, że ta maszyna przerasta pozostałe nie tylko inteligencją, ale także zdolnością do kooperacji z człowiekiem i rozumieniem jego potrzeb.

 

W drugim ze spotów pojawia się Ridley Scott – jeden z najbardziej znanych reżyserów kina s-f, twórca takich produkcji jak „Obcy” czy „Łowca androidów”. Film jest zapisem rozmowy pomiędzy Scottem a Watsonem, w której pojawiają się kwestie s-f, etyki i sztucznej inteligencji. Spot ma zaś udowodnić, że z inteligentną maszyną IBM’a można rozmawiać jak równy z równym nawet o najbardziej złożonych kwestiach związanych z naszą rzeczywistością.

 

Kampanię uzupełnia też seria krótszych spotów, w których roboty występujące w reklamie z Carrie Fisher ujawniają swoje ułomności i niedostatki.

 

 

 

 

Dwa główne spoty zostaną wyemitowane podczas telewizyjnej transmisji z tegorocznej gali Oscarów, która odbędzie w nocy z niedzieli na poniedziałek polskiego czasu. Pozostałe filmiki są dystrybuowane w internecie. Oprócz tego kilka wybranych robotów z reklamy będzie na żywo komentować wręczenie Oscarów na Twitterze pod hashtagami #Oscars oraz #CognitiveEra.

Dołącz do dyskusji: Carrie Fisher, Ridley Scott i roboty przy Oscarach reklamują superkomputer od IBM (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl