SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cartier, Swarovski, Kotlin, Victoria's Secret z najsłabszymi reklamami bożonarodzeniowymi (wideo)

Po tym, jak zaprezentowaliśmy najlepsze polskie i zagraniczne tegoroczne świąteczne reklamy nadszedł czas na znacznie mniej przyjemne zestawienie. We współpracy z ekspertami z agencji reklamowych stworzyliśmy ranking tych reklam na Boże Narodzenie, które rozczarowały. Wśród nich są m.in. Kotlin, Cartier, Victoria's Secret, Swarovsky.

Article

Cartier - Holiday 2016
Agencja: Publicis 133 Paris

Brak pomysłu, słaba egzekucja - mocno przerysowany produkt, wyglądający lepiej w rzeczywistości niż w reklamie. Reklama powinna zachęcać do kupna, skorzystania z produktu, a dla mnie wręcz zniechęca, skłaniając do kupna u bardziej atrakcyjnej konkurencji.


Swarovski #GiveBrillant

Dziwi mnie, że marka pokroju Swarovski w dzisiejszych czasach pozwala sobie na tak sztuczną i tandetną reklamę.


Kotlin - „Mikołaj musi być w święta. Keczup Kotlin musi być zawsze”
Agencja: Brasil

Ketchup zawinięty w Mikołaja na świątecznym stole na tle pierogów i sałatek jarzynowych...? Nie przemawia to do mnie w ogóle. Podjętą próbę wprowadzenia ketchupu do wigilijnych potraw uważam za bardzo nieudaną.


Victoria’s Secret Holiday 2016: A Very Private Affair

Zastanawiam się, kto jest grupą docelową tej reklamy, bo na pewno nie kobiety. Realizacja wraca do najgorszych standardów przedstawiania kobiecego ciała. Ma się wrażenie, że jest to reklama Playboya, a nie zmysłowej bielizny dla każdej z nas. Ponadto jest długa i o niczym.


T-Mobile Polska
Agencja: Bridge2Fun

Po świetnych zeszłorocznych reklamach z Tomaszem Kotem, tegoroczna kampania rozczarowuje. Są celebryci, ale zabrakło pomysłu.


Sainsbury’s: The Greatest Gift
Agencja: AMV BBDO

W tej reklamie morał jest na pewno dobry - najlepszym prezentem dla bliskich jest nasz czas i uwaga, ale co do opakowania tego hasła można mieć zastrzeżenia. Całość ciągnie się w nieskończoność, a do tego piosenka jest zapętlona, co po 2 minutach zaczyna już doprowadzać do szału. Dodatkowo można odnieść przytłaczające wrażenie, że ojciec (główny bohater), aby wyrwać się z pracy, może się po prostu zastąpić psem z kiwającą głową.


Cupsell.pl: życzenia świąteczne „Pada śnieg”

Uszy bolą i na myśl od razu przychodzi ostatnia kampania Pracuj.pl… Rozumiem, że to miał być pastisz, ale jako taki powinien pozostawiać uczucie rozbawienia, a nie niesmaku. W tej reklamie nie rozbawiło mnie nic.


John Lewis #BusterTheBoxe
Agencja: Adam&eve DDB

Chyba komuś wydawało się, że jest jakiś 2010, a oni są Cadbury.
Mieli kilka dobrych reklam kiedyś, teraz powiało plastikiem


H&M „Come together”
Agencja: Adam&eve DDB

Ktoś zapomniał, że oprócz znanego reżysera trzeba mieć jeszcze scenariusz.
Świetne obrazki, sam mistrz Wes..  i tylko tyle.


Boux Avenue

Za pokazanie, że nawet tak wdzięczny temat jak reklama bielizny można zrobić bez finezji. Zażenowanie rośnie z każdą sekundą.


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cartier, Swarovski, Kotlin, Victoria's Secret z najsłabszymi reklamami bożonarodzeniowymi (wideo)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nic nju
t-mobile najgorszy. I jeszcze katowani tą chałtura juz od 2 listopada. Jak to dobrze,ze sa inni operatorzy na rynku.
18 9
odpowiedź
User
Agata K.
Dziennikarsko bardzo słaby tekst. Autor nie zadał sobie zbyt wiele trudu, aby przeanalizować produkcje - tym bardziej, ze nie wszystkie sa tegoroczne (Kotli). Słabo...
19 10
odpowiedź
User
ToYa
Nie zgadzam sie z ocena spotu Hoop Coli. Owszem, scena z lykiem na lotnisku niepotrzebna, ale pomysl nawiazania do losow Polakow, ktorzy wyemigrowali - bardzo trafiony. A przy tym klimat, muzyka i zdjecia - naprawde klasa!
15 9
odpowiedź
User
Beata Goczał
Dziękuję za zamieszczane komentarze.
Zaprezentowane zestawienie jest zbiorem subiektywnych opinii przede wszystkim ekspertów z agencji reklamowych, na prośbę których postanowiłam nie podpisywać personalnie wskazywanych typów reklam. O tym, jak bardzo subiektywny to ranking może świadczyć choćby fakt, że znalazły się w nim reklamy, które inni wskazali wcześniej jako jedne z najlepszych, jak np. H&M czy John Lewis.

I nie moją rolą przy tej publikacji było rozkładanie na czynniki pierwsze poszczególnych produkcji reklamowych. Od tego są specjaliści zajmujący się reklamą. Ja przedstawiłam jedynie, jak te spoty są odbierane i oceniane na rynku, wśród ekspertów z agencji reklamowych.

A co do reklamy Kotlina - to kampania, która ruszyła pod koniec listopada, więc jest tegoroczną aktywnością marketera, która również podlega ocenie. To, że wykorzystuje ubiegłoroczną kreację, to fakt. Jak widać, to właśnie w tym roku na tle innych reklam wypada dość blado.
14 12
odpowiedź
User
jd
Opinie anonimów z "agencji" byłoby celniejszych tytułem. Komuś chyba zabrakło warsztatu dziennikarskiego, skoro postanowił wypuścić tak skonstruowany "artykuł".
15 9
odpowiedź