CD Projekt zaczął preprodukcję „Cyberpunka 2”. Zysk w dół przez podatek

CD Projekt skończył prace koncepcyjne nad drugą grą z uniwersum „Cyberpunka” i zaczął preprodukcję. W pierwszym kwartale 2025 roku firma przy minimalnym spadku przychodów zarobiła na czysto 14 mln zł mniej niż przed rokiem, bo zapłaciła dużo więcej podatku cdochodowego.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
CD Projekt zaczął preprodukcję „Cyberpunka 2”. Zysk w dół przez podatek

Segment CD Projekt Red, obejmujący sprzedaż i dystrybucję własnych gier, zanotował spadek r/r kwartalnych przychodów ze 187,24 do 181,1 mln zł oraz zysku netto z 99,94 do 85,42 mln. Wpływy z własnych produkcji poszły w dół ze 183,77 do 178,07 mln zł.

– Wyniki za pierwsze 3 miesiące tego roku wspierała dobra sprzedaż „Cyberpunka 2077” wraz z dodatkiem „Widmo Wolności”. Mimo 100 milionów złotych wydanych na inwestycje w przyszłe projekty udało się nam osiągnąć dodatnie przepływy pieniężne – podkreśla w komunikacie prasowym Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projekt.

„Widomo Wolności” od września 2023 roku sprzedało się już w ponad 10 mln egz. – Ten wynik daje nam wiele satysfakcji. Tym bardziej, że już za chwilę nasze cyberpunkowe portfolio powiększy się o kolejną pozycję – 5 czerwca gra w wersji Ultimate Edition trafi na debiutującą konsolę Nintendo Switch 2. Pozytywne reakcje graczy i przedstawicieli mediów, którzy mieli okazję zagrać we fragment rozgrywki podczas serii globalnych eventów Nintendo, napawają nas optymizmem. Warto dodać, że po raz pierwszy nasza gra jest tytułem startowym na nową platformę – mówi Michał Nowakowski, Joint CEO CD Projekt.

CD Projekt 10 lat po premierze „Wiedźmin 3”

19 maja br. minęło 10 lat od premiery gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”. – Trzecia część przygód Geralta to bez wątpienia przełomowa produkcja w historii naszej działalności. To gra, która zdobyła setki wyróżnień i ugruntowała pozycję studia, ale przede wszystkim zapewniła niezliczone godziny przygód i emocji milionom graczy na całym świecie. Jestem dumny, że mogę ogłosić, iż „Wiedźmin 3” od premiery sprzedał się już w łącznej liczbie ponad 60 mln kopii. To wynik, który umacnia pozycję gry w ścisłej czołówce najlepiej sprzedających się gier wideo w historii, a także motywacja do intensywnej pracy nad kolejną trylogią w tym uniwersum – podsumowuje Adam Badowski, Joint CEO CD Projekt.

Z kolei przychody platformy GOG.com w zeszłym kwartale zwiększyły się r/r z 44,23 do 48,68 mln zł, a zysk netto – z 38 do 409 tys. zł.

grafika

Kwartalne przychody całej grupy CD Projekt z Ameryki Północnej poszły w górę r/r ze 160,08 do 163,81 mln zł, zaś te z Europy zmalały z 43,29 do 41,7 mln zł, a z Azji – z 12,34 do 8,59 mln.

grafika

Firma ograniczyła wydatki operacyjne ze 147,64 do 131,16 mln zł, głównie dzięki spadkowi kosztów wytworzenia sprzedanych produktów i usług z 31,63 do 12,28 mln. Natomiast wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w górę z 30,42 do 34,18 mln zł, nakłady pracownicze – z 48,67 do 49,58 mln, a koszty usług obcych zmalały z 30,41 do 28,45 mln.

Zysk sprzedażowy brutto zwiększył się ze 164,73 do 179,84 mln zł, a operacyjny – z 81,3 do 95,59 mln zł. Za to przy wzroście zaksięgowanej kwoty podatku dochodowego z -2,87 do 27,31 mln zł zysk netto zmalał ze 100,06 do 86 mln zł (w przeliczaniu na akcję: z równego 1 zł do 85 groszy).

grafika

Rusza prepodukcja drugiej gry „Cyberpunk”

W komunikacie CD Projekt podał, że kilka tygodni temu zespół odpowiedzialny za kolejną dużą grę w uniwersum „Cyberpunka” zakończył fazę koncepcyjną projektu. Tym samym prace weszły w etap preprodukcji.

Na koniec kwietnia br. nad „Cyberpunkiem 2” pracowało w firmie 96 deweloperów, o 12 więcej niż na koniec lutego. Natomiast liczba deweloperów przygotowujących „Wiedźmina 4” zwiększyła się z 411 do 422.

grafika

Na koniec marca br. grupa CD Projekt miała 800,04 mln zł pozostałych aktywów finansowych, z czego 784,45 mln w obligacjach. Rok wcześniej było to odpowiednio 843,05 i 825,39 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu