SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

CD Projekt z 80,9 mln zł wpływów i 17,8 mln zł zysku. Nieco mniej z własnych gier, dużo więcej z GOG.com

W zeszłym kwartale grupa kapitałowa CD Projekt zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 7,2 proc. do 80,9 mln zł oraz 17,8 mln zł zysku netto (wobec 22,89 mln zł rok wcześniej). Zwiększyły się przychody firmy z platformy GOG.com oraz osiągane w Ameryce Północnej i Azji a zmalały ze sprzedaży własnych gier. CD Projekt w połowie czerwca wypłaci 100,9 mln zł dywidendy.

Article

Przychody firmy z własnych produkcji zmalały w skali roku o 2,6 proc. do 50,87 mln zł, natomiast z zewnętrznych produkcji (dostępnych na GOG.com) zwiększyły się o 29,1 proc. do 29,96 mln zł.

W bilansie finansowym te pierwsze są określone jako przychody ze sprzedaży produktów. Firma w sprawozdaniu podała, że w zeszłym kwartale pochodziły one z „tantiem wynikających z kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry ‘Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami ‘Serca z Kamienia’ oraz ‘Krew i Wino’”, a także z „tantiem z dystrybucji na platformach cyfrowych gry ‘Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści’ oraz sprzedaży wygenerowanej w ramach projektu ‘GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana’”.

58 proc. sprzedaży trafiło do USA

W zeszłym kwartale wpływy z dystrybucji cyfrowej wyniosły 76,76 mln zł (wobec 68,07 mln zł rok wcześniej), a z dystrybucji na nośnikach fizycznych - 3,49 mln zł (w pierwszym kwartale ub.r. było to 6,62 mln zł).

Łączne wpływy sprzedażowe platformy GOG.com (oferującej też gry CD Projekt) zwiększyły się w skali roku o 31 proc. do 33,77 mln zł, a same przychody ze sprzedaży towarów i materiałów - o 34 proc. do 31,89 mln zł. Dzięki temu marża ze sprzedaży towarów i materiałów wzrosła do 9,11 mln zł. To najlepszy pierwszy kwartał w historii GOG.com.

Jednocześnie strata netto tego segmentu powiększyła się z 859 tys. zł do 1,52 mln zł. Firma tłumaczy to m.in. amortyzacja wcześniejszych wydatków na gry „GWINT” i „Wojna Krwi”. - Od zrealizowanej w październiku 2018 r. premiery pełnej wersji gry „GWINT” Grupa nie kapitalizuje dalszych nakładów na jej produkcje, a koszty zespołu dotychczas pracującego nad wytworzeniem gry w związku z przejściem do kolejnej fazy projektu odnoszone są bezpośrednio w „koszty sprzedaży” jako koszty utrzymania i rozwoju projektu (w tym koszty związane z przygotowaniem gry na telefony komórkowe - zaznaczono.

Natomiast przychody CD Projekt RED zajmującego się produkcją gier i sprzedażą do zewnętrznych dystrybutorów zmalały w skali roku z 51,92 do 49,69 mln zł, a zysk netto - z 23,75 do 19,32 mln zł.

Przychody sprzedażowe z Ameryki Północnej zwiększyły się z 41,22 do 46,82 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy z 54,6 do 57,9 proc., a z Azji - z 4,29 do 5,12 mln zł (udział poszedł w górę z 5,7 do 6,3 proc.).

Natomiast wpływy w kraju zmalały z 4,08 do 3,64 mln zł, a z zagranicznych rynków europejskich - z 23,6 do 23,11 mln zł.

622 mln zł na kontach, przez rok 100 mln zł na produkcję gier

Na koniec marca br. kapitał własny CD Projekt wynosił 1,02 mld zł, wobec 1 mld zł na koniec ub.r. Firma miała też na rachunkach i lokatach bankowych 621,9 mln zł (6 proc. więcej niż kwartał wcześniej).

Same wpływy z odsetek na lokatach wyniosły w minionym kwartale 2,55 mln zł, wobec 1,64 mln zł rok wcześniej.

Jednocześnie grupa CD Projekt na prace rozwojowe (związane z produkcją nowych gier wideo i technologii) przeznaczyła 25,18 mln zł, wobec 19,58 mln zł rok wcześniej. Natomiast od kwietnia ub.r. do marca br. te wydatki wyniosły prawie 100 mln zł.

Firma pracuje obecnie przede wszystkim na grą „Cyberpunk 2077”, jej gameplay zaprezentowano w połowie ub.r. Nadal nie podano natomiast daty premiery

CD Projekt wypłaci 101 mln zł dywidendy

Miesiąc temu zarząd CD Projekt zaproponował akcjonariuszom, żeby z zeszłorocznego zysku w wysokości 109 mln zł wypłacić w dywidendzie 100,93 mln zł, po 1,05 zł na akcję. Zaznaczono też, że nie zostanie wprowadzona stała polityka dywidendowa.

W czwartek propozycję co do tegorocznej dywidendy przyjęło walne zgromadzenie akcjonariuszy. Otrzymają ją inwestorzy według stanu z 31 maja, a środki zostaną wypłacone 13 czerwca.

Głównymi akcjonariuszami spółki są jej wiceprezes Marcin Iwiński (12,64 proc. kapitału), współzałożyciel i były menedżer Adam Kiciński (10,91 proc.), wiceprezes Piotr Nielubowicz (6,38 proc.), a także OFE Nationale-Nederlanden (5,83 proc.) i Swedbank Robur Fonder AB (5,02 proc.).

W czwartek na koniec sesji za akcję CD Projekt płacono 206 zł. Przy takim kursie stopa tegorocznej dywidendy wynosi 0,51 proc., a kapitalizacja spółki - 19,8 mld zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CD Projekt z 80,9 mln zł wpływów i 17,8 mln zł zysku. Nieco mniej z własnych gier, dużo więcej z GOG.com

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl