SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt miał 200 mln zł zysku w 2017 roku. W tym roku wyjście gry 'Gwint' z wersji beta, prace przy 'Cyberpunk 2077'

CD Projekt odnotował 200,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 250,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Adam Kiciński, prezes CD ProjektAdam Kiciński, prezes CD Projekt

Zysk operacyjny wyniósł 240,94 mln zł wobec 303,63 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 463,18 mln zł w 2017 r. wobec 583,9 mln zł rok wcześniej.

- W 2017 r. 95% przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej CD Projekt pochodziło z działalności eksportowej. W 2017 r. 54% sprzedaży realizowanej było do odbiorców w USA, a 24% do odbiorców z krajów UE. Obecnie blisko 80% sprzedaży w segmencie CD Projekt RED realizowanej jest za pośrednictwem cyfrowych platform dystrybucji, takich jak GOG.com, Steam, Origin, App Store, Google Store czy PlayStation Store i Xbox Games Store - czytamy w raporcie.

Wartość przychodów ze sprzedaży Grupy CD Projekt w 2017 roku była niższa o 20,7% od przychodów ze sprzedaży w roku poprzednim, w którym miała miejsce premiera "Krwi i Wina" - dużego dodatku do gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", zaś "Wiedźmin 3" wprowadzony został do sprzedaży w nowej Edycji Gry Roku (Game of the Year Edition), zawierającej grę oraz oba wydane dodatki, zaznaczono w informacji.

- Od strony sprzedażowej największym nowym wydarzeniem roku 2017 było udostępnienie pod koniec maja 2017 roku pierwszej produkcji free to play grupy - gry 'Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana' w ramach publicznych beta testów - czytamy dalej.

Największy udział w sprzedaży Grupy CD Projekt miały przychody wygenerowane przez segment CD Projekt RED w kwocie 330 304 tys. zł. Składają się na nie w 96,7% przychody ze sprzedaży produktów w kwocie 319 481 tys. zł wynikające głównie z uzyskanych tantiem dotyczących gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wraz z dodatkami "Krew i Wino" oraz "Serca z Kamienia", a także przychody uzyskane w ramach projektu "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana". W segmencie GOG.com w 2017 roku Grupa wykazała 169 550 tys. zł przychodów ze sprzedaży, to jest o 27,0% więcej niż w roku 2016, wymieniono w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 184,61 mln zł wobec 249,7 mln zł zysku rok wcześniej.

CD Projekt planuje w tym roku wyjście gry 'Gwint' z wersji beta

CD Projekt planuje w tym roku wyjście gry "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" z wersji beta i wydanie dodatku fabularnego skierowanego do jednego gracza - "Wojny Krwi", poinformował prezes Adam Kiciński.

"'Gwint' - w niecały rok od rozpoczęcia publicznej bety jest zbalansowany, oferuje blisko 500 kart i jest dostępny w 10 wersjach językowych, w tym w wersji chińskiej. To dopiero początek. Chcemy, aby w kolejnych miesiącach nasza karcianka jeszcze częściej i mocniej była obecna w świadomości graczy. Uruchomiliśmy zespół live operations, odpowiadający za regularne organizowanie wydarzeń wewnątrz gry. Sama gra też jest i będzie rozbudowywana" - napisał Kiciński w liście do akcjonariuszy.

"Niedawno wprowadziliśmy drugi tryb rozgrywki - Arenę, a w kolejnych miesiącach będziemy dodawać kolejne karty i animować społeczność graczy. Na 2018 r. planujemy wyjście z bety i wydanie dodatku fabularnego skierowanego do jednego gracza - 'Wojny Krwi' - poprzedzone dedykowaną kampanią marketingową" - dodał prezes.

Prace nad projektem 'Cyberpunk 2077' idą zgodnie z harmonogramem
 
"Prace nad naszym flagowym projektem - 'Cyberpunkiem 2077' - idą zgodnie z harmonogramem. Pod koniec ubiegłego roku osiągnęliśmy istotny milestone produkcyjny" - napisał Kiciński w liście do akcjonariuszy.

Na koniec 2017 r. grupa kapitałowa CD Projekt zatrudniała 743 osoby, tj. o 24% więcej niż rok wcześniej. 79% z nich składało się na zespół segmentu CD Projekt RED, pozostałe 21% GOG.com, podano w raporcie.

"67% zatrudnionych w grupie kapitałowej CD Projekt to deweloperzy zajmujący się produkcją gier CD Projekt RED - 'Gwinta: Wiedźmińskiej Gry Karcianej' i 'Cyberpunk 2077' oraz deweloperzy segmentu GOG.com odpowiedzialni m.in. za rozwój strony GOG.com i aplikacji GOG Galaxy. 33% zespołu to osoby nie związane bezpośrednio z produkcją gier i serwisów grupy. To, co wyróżnia CD Projekt RED na tle innych twórców gier to liczny wewnętrzny dział marketingu. Zespół ten na koniec 2017 r. liczył łącznie 60 osób" - wymieniono w raporcie.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria "Wiedźmin", obecnie trwają prace nad "Cyberpunk 2077".

Dołącz do dyskusji: CD Projekt miał 200 mln zł zysku w 2017 roku. W tym roku wyjście gry 'Gwint' z wersji beta, prace przy 'Cyberpunk 2077'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl