SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CDA.pl z własnym działem sprzedaży reklam, szefem Karol Kowalski

CwMedia, wydawca serwisu CDA.pl, uruchamia własne biuro sprzedaży reklam. Będzie nim kierował Karol Kowalski, wcześniej związany m.in. z NetShare Media Group, IDMnetem i Evolution Media Net.

Article

- Potencjał reklamowy CDA.pl jest ogromny i jestem pewien, że możemy go jeszcze lepiej wykorzystać niż do tej pory. Dlatego właśnie podjęliśmy decyzję o samodzielnym sprzedawaniu powierzchni reklamowej, a nie zlecaniu tego zewnętrznej sieci reklamowej bądź agencji - uzasadnia Łukasz Ćwiek, dyrektor generalny CwMedia. - W ostatnim okresie spółka zwiększyła przychody z tytułu subskrypcji płatnego kanału VOD, ale reklama internetowa jest dla nas nadal bardzo ważnym źródłem dochodu - dodaje.

Z danych finansowych, które firma udostępniła w związku z ofertą sprzedaży 9 proc. jej akcji, wynika, że w pierwszej połowie br. wpływy reklamowe CDA.pl wyniosły 1,9 mln zł, wobec 6,4 mln zł w całym ub.r. i 7,3 mln zł w 2015 roku. Jednocześnie mocno wzrosły przychody ze sprzedaży dostępu do płatnej oferty CDA Premium - z 3,4 mln zł w całym ub.r. do 6,1 mln zł w pierwszej połowie br.

CwMedia podaje, że wpływy reklamowej CDA.pl pochodziły dotychczas głównie z emisji reklam display i wideo (jako tzw. pre-rolli przed właściwymi materiałami).

Za stworzenie działu sprzedaży reklam witryny i późniejsze kierowanie nim odpowiada Karol Kowalski. Poprzednio był szefem strategii w agencji NetShare Media Group, a wcześniej pracował m.in. w sieciach IDMnet i Evolution Media Net. Z branżą reklamy internetowej jest związany od kilkunastu lat.

CDA.pl poprzednio był obsługiwany w zakresie sprzedaży reklam przez IDMnet.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. CDA.pl zanotował 7,37 mln realnych użytkowników i 173,9 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CDA.pl z własnym działem sprzedaży reklam, szefem Karol Kowalski

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niech zarabia jak najwięcej
Będzie na odszkodowania, grzywny i inne kary za ordynarne piractwo w biały dzień i udawanie greka.
16 14
odpowiedź
User
Jack Sparrow
Wygląda jak pirat! Idealnie affinity:) Idealne nazwisko, trudne do namierzenia:)
19 8
odpowiedź
User
Asia
Co za nos! Gdzie dają takie nosy? Jest na czym siadać!
11 11
odpowiedź
User
Jola
reklamy w CDA są od dawna ...
8 8
odpowiedź
User
Znovu
Mam nadzieję, że CDA nie stanie się tablicą reklamową jak Player czy IPLA - W tych ostatnich dwóch już nic nie da się obejrzeć! 15 reklam w bloku! Szału można dostać. CDA i YT to jedyne serwisy gdzie ilość reklam jest do zaakceptowania
9 8
odpowiedź