SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CDA zyskało przez kwartał 35 tys. subskrybentów, wpływy 47 proc. w górę

Serwis CDA.pl zanotował w zeszłym kwartale wzrost przychodów sprzedażowych o 46,7 proc. rok do roku do ok. 13 mln zł, z czego ok. 11,85 mln zapewniła subskrypcyjna oferta CDA Premium. Na koniec marca korzystało z niej 266,3 tys. użytkowników, o 43 proc. więcej niż przed rokiem.

Jarosław Ćwiek, prezes CDAJarosław Ćwiek, prezes CDA

Tylko w minionym kwartale liczba subskrybentów CDA Premium zwiększyła się z 231,7 do 266,3 tys., czyli o 14,9 proc. Dla porównania, w całym ub.r. wzrosła o 34,8 proc.

Sekcja CDA Premium zawiera ponad 7,6 tys. filmów i seriali. Miesięczny dostęp do niej kosztuje 19,90 zł, przez pierwsze dwa tygodnie można testować usługę za darmo.

CDA zyskuje dzięki epidemii zwłaszcza w mobile’u i na smart TV

W komunikacie giełdowym CDA stwierdziło, że w związku z pandemią koronawirusa obserwuje wzrost zainteresowania usługą CDA Premium, zwłaszcza w zakresie aplikacji na telewizory Smart TV i urządzenia mobilne.

Firma podała, że aplikację CDA na telewizory i urządzenia mobilne do końca grudnia pobrano 4,3 mln razy, natomiast w minionym kwartale ta statystyka zwiększyła się o 1 mln.

- Dotychczas aplikację mobilną na Androida pobrano znacznie ponad 4 mln razy, na iOS nieco ponad 260 tys. Dedykowana aplikacja CDA na telewizory i konsole została zainstalowana prawie 800 tys. razy. Rozkład wśród poszczególnych urządzeń kształtuje się w następujący sposób: telewizory z Android TV - ponad 200 tys., telewizory LG - blisko 180 tys., konsola XBox One - blisko 90 tys. oraz telewizory marek Toshiba / JVC / Philips / Panasonic / TCL / Sony Bravia / Hitachi - blisko 300 tys. pobrań - opisano.

Spółka zaznaczyła, że jej aplikację na Androida pobrano do tej pory znacznie ponad 4 mln razy, a tę na iOS - nieco ponad 260 tys. razy. - Jednak to wersja na iPady i iPhony cieszyła się największym wzrostem zainteresowania - liczba pobrań w marcu była o ponad 60 procent większa niż w lutym. Generalnie marzec br. ze względu na epidemię charakteryzował się zwiększonym ruchem i zainteresowaniem usługą CDA Premium, a sama aplikacja CDA była instalowana znacznie częściej niż w lutym - w zależności od urządzenia i marki wzrosty były o 30 do 60 procent - dodano w komunikacie.

CDA zaznaczyło, że w kwietniu zakończono wdrażać aplikację na  wszystkie modele telewizorów LG od rocznika 2014 wzwyż.

CDA Premium zapewnia większość wpływów CDA

W zeszłym kwartale szacunkowe przychody CDA wyniosły ok. 13 mln zł, z czego ok. 11,85 mln pochodziło ze sprzedaży subskrypcji na CDA Premium, a resztę w większości stanowiły wpływy reklamowe.

W połowie marca mimo dużych spadków na warszawskiej giełdzie kurs firmy podskoczył przez tydzień z ok. 14 do nawet 40 zł, a potem stopniowo malał, w ostatnich dniach wynosił ok. 23 zł.

W ub.r. CDA zanotowało wzrost przychodów o 53,3 proc. do 42,91 mln zł, z czego 91,1 proc. pochodziło ze sprzedaży subskrypcji w CDA Premium. Zysk netto firmy poszedł w górę z 5,39 do 9,22 mln zł.

Pod koniec marca firma z zeszłorocznego zysku wypłaciła 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymają Łukasz i Jarosław Ćwiekowie, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.

W piątek przed południem, po publikacji wyników z pierwszego kwartału, kurs CDA rósł o 16,8 proc. do 28 zł.

Dołącz do dyskusji: CDA zyskało przez kwartał 35 tys. subskrybentów, wpływy 47 proc. w górę

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
No
Idą jak przecinak
odpowiedź
User
Gbm
Aplikacja cda na telewizory LG to mistrzostwo świata, korzystam codziennie
odpowiedź
User
Michal
Szkoda ze HBO nie ma tak dobrej aplikacji jak Premium CDA
odpowiedź