SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CenterNet i Mediatel po połączeniu zainwestują 200 mln zł w rozwój wspólnego projektu

Spółki telekomunikacyjne Mediatel i CenterNet po połączeniu stworzą razem platformę umożliwiającą świadczenie komplementarnych usług telekomunikacyjnych swoim partnerom, poinformowali przedstawiciele spółek i ich właścicieli: funduszy Midas i Magna Polonia w środę. Inwestycje potrzebne na uruchomienie i rozwój projekty mają mieć wartość 200 mln zł w ciągu dwóch lat.

CenterNet i Mediatel po połączeniu zainwestują 200 mln zł w rozwój wspólnego projektu

"Do końca 2010 r. chcemy podpisać kilka umów z dużymi operatorami i pośrednio obsługiwać ponad milion klientów indywidualnych. Po osiągnięciu docelowej skali działalności zakładamy przychody przekraczające 50 mln zł miesięcznie" - powiedział przewodniczący rady nadzorczej NFI Magna Polonia Mirosław Janisiewicz.

Transakcja połączenia ma polegać na tym, że Mediatel przejmie CenterNet a w zamian wyemituje akcje dla jego właściciele - NFI Midas, który obejmie prawie 66% akcji w spółce. Do Magna Polonia - obecnie większościowego akcjonariusza Mediatela - będzie należało ok. 22% spółki.

Nowa firma ma przeznaczyć na inwestycje 200 mln zł w ciągu dwóch lat, z czego 165 mln zł na budowę sieci GSM. 60 mln zł ma pochodzić z finansowania dłużnego, 60 mln zł z ‘vendor financing', 60 mln zł nowej emisji akcji Mediatela a 20 mln ze środków własnych generowanych przez spółkę.

"W pierwszej kolejności chcemy skorzystać z finansowania dłużnego" - powiedział prezes Magna Polonia Albert Kuźmicz.

Mediatel/CenterNet nie chce prowadzić działalności detalicznej pod własnymi markami. Ma za to stworzyć platformę, która udostępni innym operatorom możliwość stworzenia własnej komplementarnej oferty telekomunikacyjnej obejmującej telefonię mobilną, stacjonarną oraz internetową a także stacjonarny i mobilny dostęp do internetu. Jego klientem pozostanie fundacja Lux Veritatis, która współpracując z CenterNetem sprzedaje usługi telefonii komórkowej pod marką ‘wRodzinie". Przedstawiciele spółek liczą, że pod tą marką będą oferować również usługi telefonii stacjonarnej. Według Kuźmicza ofertą spółki mogą być zainteresowani np. dostawcy telewizji kablowej - m.in. obecni klienci hurtowych usług Mediatela - którzy mogą chcieć uzupełnić swoją ofertę o telefonię mobilną lub mobilny dostęp do internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CenterNet i Mediatel po połączeniu zainwestują 200 mln zł w rozwój wspólnego projektu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl