Wpływy agencji Change Serviceplan wzrosły o 15 proc., zysk zmalał do 474 tys. zł

Agencja reklamowa Change Serviceplan (należy do holdingu Group One) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 14,8 proc. do 23,45 mln zł. Jej koszty operacyjne zwiększyły się o 15,6 proc., a zysk netto zmalał z 519,8 do 473,8 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy agencji Change Serviceplan wzrosły o 15 proc., zysk zmalał do 474 tys. zł
Marek Żołędziowski, CEO Group One

W ub.r. głównymi klientami agencja Change Serviceplan były Bank Millennium, BMW Group (wiosną ub.r. współpracę rozszerzono), Blik, marka Fit&Easy, Amica oraz marki farmaceutyczne Biotebal i Valused. W br. agencja zaczęła pracować dla Canal+ Polska, przygotowała dla niego reklamy z Michałem Kempą.

Jeśli chodzi o przepływy finansowe z pozostałymi firmami należącymi do Group One, Change Serviceplan więcej od nich kupuje niż im sprzedaje. W ub.r. przychody od innych firm z holdingu wyniosły 1,77 mln zł (z czego 890,3 tys. zł od Value Media, a 519,7 tys. zł od Mediaplus Warsaw), a wydatki na zakupy od nich - 3,75 mln zł (w tym 1,79 mln zł od Media Ready).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/value-media-z-208-mln-zl-wplywow-i-2-5-mln-zl-zysku-netto,7170464970143361a ##

grafika

22,9 mln zł kosztów, zysk na kapitał zapasowy

Wydatki operacyjne Change Serviceplan zwiększyły się o 15,6 proc. - z 19,84 do 22,95 mln zł. Koszty usług obcych poszły w górę z 17,24 do 20,31 mln zł, wynagrodzeń - z 1,63 do 1,7 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 80,9 do 107,6 tys. zł. Na koniec ub.r. w agencji było 15 pracowników etatowych.

Natomiast nakłady na amortyzację zmalały z 392,9 do 334 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 350,3 do 297,2 tys. zł.

Pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę ze 171,5 do 653,1 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 18,6 do 449,3 tys. zł, a koszty finansowe - z 78,2 do 176,1 tys. zł.

W konsekwencji wyższego wzrostu kosztów niż przychodów pogorszyły się wskaźniki rentowności agencji. Zysk sprzedażowy zmalał z 587 do 500,2 tys. zł, zysk brutto - z 662,4 do 528 tys. zł, a zysk netto - z 519,8 do 473,8 tys. zł.

Group One ma 100 proc. udziałów Change Serviceplan. Na początku września holding zdecydował, że cały zysk netto agencji z ub.r. zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/salestube-wyniki-finansowe-przychody-67-proc-w-gore-2-mln-zl-zysku-netto,7170464080344705a ##

W sprawozdaniu Change Serviceplan ogólnikowo skomentowano wpływ epidemii koronawirusa na działalność firmy. W maju w związku z epidemią we wszystkich spółkach zależnych Group One (m.in. Value Media, SalesTube, Mediaplus Warsaw, Gong) do odwołania zamrożono 15 proc. wynagrodzeń wszystkich pracowników i zarządu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS