Olimp Laboratories przyznaje: reklama Chela Mag B6 mogła wprowadzać w błąd, nie było w niej farmaceutki

W stacjach radiowych emitowany jest spot, w którym firma Olimp Laboratories informuje, że nadawana wcześniej reklama suplementu diety Chela Mag B6 podawała informacje o badaniu opinii farmaceutów na temat preparatów magnezowych mogące wprowadzać odbiorców w błąd, ponadto w spocie nie występowała farmaceutka. Jest to realizacja decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Olimp Laboratories przyznaje: reklama Chela Mag B6 mogła wprowadzać w błąd, nie było w niej farmaceutki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów z własnej inicjatywy przeprowadził postępowanie dotyczące reklamy radiowej Chela Mag B6 emitowanej w latach 2015-2016. W spocie wypowiadała się osoba, która mogła zostać uznana przez odbiorców za farmaceutkę, przekonywano też, że reklamowany produkt jest „najczęściej polecanym przez farmaceutów magnezem na rynku” i „najczęściej polecanym przez farmaceutów preparatem magnezowym w Polsce” (nie podano źródła tych danych).

Tymczasem UOKiK ustalił, że w badaniu, do której odwołano się w spocie, farmaceuci mogli wymienić dowolną liczbę preparatów magnezowych, które zamierzają polecać, oraz nie musieli wskazywać preparatu najbardziej godnego polecenia.

Urząd w decyzji wydanej w drugiej połowie lutego br. ocenił, że kilka składowych reklamy mogło wprowadzać odbiorców w błąd i stanowić tym samym nieuczciwą praktykę rynkową: wykorzystano autorytet zawodowy farmaceuty, część konsumentów mogła odnieść mylne wrażenie, że promowany produkt jest szczególnie polecany przez farmaceutów.

UOKiK nakazał Olimp Laboratories emisję w ciągu dwóch tygodni w RMF FM, Radiu ZET, Jedynce i Trójce spotu informującego, że tym, że we wcześniejszej reklamie nie występowała farmaceutka oraz podano informacje na podstawie wyników badania przeprowadzonego w 2015 roku wśród farmaceutów w całej Polsce, oraz odsyłającego do decyzji UOKiK-u w tej sprawie.

Spot jest emitowany od ponad tygodnia. W każdej rozgłośni ma zostać nadany 80 razy.

Ponadto decyzja UOKiK-u została zamieszczona na stronach internetowych Chela Mag B6 i Olimp Laboratories. Będzie tam widoczna przez trzy miesiące.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta