Chińczycy chcą przejąć właściciela Media Markt

Ceconomy, właściciel marek MediaMarkt oraz Saturn, ogłosił strategiczne partnerstwo z chińskim gigantem technologicznym JD.com. Azjatycki koncern złożył ofertę zakupu wszystkich akcji Ceconomy.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Chińczycy chcą przejąć właściciela Media Markt

JD.com złożył dobrowolną ofertę publiczną zakupu wszystkich akcji Ceconomy po cenie 4,60 euro za akcję. Wartość całej transakcji szacowana jest na 4 miliardy euro.

Jak czytamy w komunikacie, chiński inwestor nie planuje wprowadzenia umowy o kontroli bądź przejęciu zysków, a Ceconomy zachowa operacyjną niezależność.

Na rynku dalej będą działały marki MediaMarkt, Saturn i MediaWorld.

Główni akcjonariusze – Haniel, Beisheim, Freenet oraz Convergenta – zobowiązali się do sprzedaży łącznie ok. 32 proc. kapitału akcyjnego. Największym akcjonariuszem Ceconomy jest rodzina współzałożycieli Kellerhals, która ma 29,2 proc. udziałów. Fundacja Meridian posiada aż 11 proc., rodzinna Grupa Haniel ma 16,7 proc., a Freenet - 6,7 proc.

Chiński właściciel niemieckich marketów

JD.com zobowiązuje się ponadto do braku zwolnień czy zamknięć placówek. Wszystkie układy zbiorowe i reprezentacja pracowników mają zostać nienaruszone przez co najmniej 3 lata. 

Transakcja wymaga zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne, w tym niemieckiego federalnego Urzędu Nadzoru Finansowego (BaFin). JD.com planuje następnie wycofać Ceconomy z giełdy, współpracując przy tym ściśle z obecnym kierownictwem spółki.

Ceconomy ma ponad 1000 sklepów w 11 krajach Europy. W Polsce prowadzi sieć elektromarketów pod szyldem Media Markt. 

JD.com to największy sprzedawca w Chinach, zatrudnia 1.600 osób w Europie i prowadzi centra logistyczne m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Polsce. 
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu