Chojna-Duch z RPP: wzrost PKB w 2010 r. może być wyższy od 3 proc.

Dynamika wzrostu polskiego PKB w 2010 r. raczej przekroczy 3%, oceniła członek Rady Polityki Pieniężnej (RPP) Elżbieta Chojna-Duch, która uważa też, że kłopoty finansowe Grecji nie powinny zaszkodzić polskiej gospodarce.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Wydaje się, że będzie on wyższy niż 3%, są to takie szacunki od 3% do 3,5%. Jeśli chodzi o kwartał, to jest powyżej 3% natomiast przyszły rok szacunki zarówno NBP jaki i MF przewidują wyższe prognozy. Cały 2010 rok nieco powyżej 3%" - powiedziała Chojna Duch w wywiadzie dla Polsat News zapytana o swoją ocenę perspektyw wzrostu gospodarczego.

Chojna-Duch oceniła też, że Polska nie jest zagrożona przez problemy Grecji.

"Nasze fundamenty są dobre pod każdym względem. Wzrost PKB następuje, w założeniach polityki pieniężnej również w założeniach do projektu budżetu w przyszłym roku z pewnością będą uwidocznione [problemy Grecji]. Jeszcze ich nie ma ale Rada Ministrów z pewnością je przyjmie, ale one są można powiedzieć optymistyczne z naszego punktu widzenia. To jest problem nie tyle Grecji, ile wierzycieli - czyli banków europejskich, ich rządy również dbają o ich pozycję" - oceniła Chojna-Duch.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana