SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cityboard Media znów z zyskiem i 3 tys. nośników. Wpływy jak przed epidemią

Firma reklamy zewnętrznej Cityboard Media w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 25,1 proc. do 52,31 mln zł i wyniku netto z 3,05 mln zł straty do 6,04 mln zł zysku. Na koniec roku miała 3 013 ekranów reklamowych, minimalnie mniej niż rok wcześniej.

Article

Kluczowe wyniki biznesowe Cityboard Media wróciły na poziom z przedcovidowego 2019 roku, w którym firma zanotowała 54,71 mln zł przychowów i 5,3 mln zł zysku netto.

W ub.r. firma osiągnęła wyższą dynamikę niż cały polski rynek reklamy zewnętrznej, który urósł o 20,6 proc. do 424,1 mln zł (według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej).

Prawie wszystkie przychody Cityboard Media generuje od klientów z kraju, wpływy z zagranicy rok do roku zwiększyły się ze 134,4 do 202,4 tys. zł.

Cityboard Media ma 3 tys. ekranów reklamowych

Na koniec ub.r. do Cityboard Media należało 3 013  ekranów reklamowych, o 75 mniej niż rok wcześniej. - Liczba ta odzwierciedla wpływ wprowadzenia w niektórych miastach aktów wykonawczych dotyczących Ustawy Krajobrazowej. Niezależnie od ww. wpływ na wielkość zasobów miały zmiany własnościowe terenów i uwarunkowania efektywności ekonomicznej - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.

Spółka wyjaśniła, że rozwój jej sieci nośników, poprzez zastępowanie starych nowymi, w atrakcyjniejszych miejscach, jest utrudniony wskutek „nowej interpretacji prawa budowlanego dotyczącego zasad lokalizowania i budowania urządzeń reklamowych”.

Koszty operacyjne Cityboard Media sięgnęły w ub.r. 47,21 mln zł, po wzroście o 6,9 proc. z 44,14 mln zł rok wcześniej. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce zwiększyły się z 36,56 do 40,31 mln zł, na wynagrodzenia - z 462,3 do 576,3 tys. zł, a na podatki i opłaty - z 223,5 do 271,5 tys. zł. Średnie zatrudnienie w spółce wynosiło w ub.r. sześć etatów.

Natomiast koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 5,88 do 5,03 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Optymalizacja kosztów sieci (ekranów reklamowych - przyp.) z uwagi na wysokie koszty tego zadania oraz przewlekłość procesów inwestycyjnych wynikających z ciągłych zmian uwarunkowań prawnych, będzie miała charakter długofalowy - zaznaczono w sprawozdaniu spółki.

Firma w ub.r. na wartości niematerialne i prawne przeznaczyła 116,1 tys. zł (w 2020 roku nie poniosła żadnych takich wydatków), a inwestycje na środki trwałe zwiększyły się z 60,1 do 77,8 tys. zł.

Zysk zasilil kapitał

Pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 1,24 do 3,05 mln zł (2,31 mln zł to umorzona część pożyczki uzyskanej w 2020 roku od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej). Pozostałe koszty operacyjne wzrosły dużo słabiej - z 574,9 do 873,6 tys. zł, a koszty finansowe skurczyły się 1,76 mln zł do 281,7 tys. zł.

Wszystkie wskaźniki rentowności spółki wzrosły powyżej zera: wynik sprzedażowy z 2,33 mln zł straty do 5,1 mln zł zysku, operacyjny - z 1,67 mln zł straty do 2,28 mln zł zysku, a wynik netto - z 3,05 mln zł straty do 6,04 mln zł zysku.

100 proc. udziałów Cityboard Media ma brytyjska spółka Okemo Holdings. Zeszłoroczny zysk netto firmy przeznaczono na pokrycie jej wcześniejszych strat. Dzięki temu kapitał własny poszedł w górę ze 158,2 tys. zł do 6,2 mln zł.

W br. polski rynek reklamy zewnętrznej osiągnął dalsze wzrosty: w pierwszym kwartale jego wartość zwiększyła się o 70,1 proc. do 109,71 mln zł, a w drugim - o 33,7 proc. do 151,27 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.