CKM nie może reklamować się na przystankach

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy czasopisma 'CKM'umieszczone na przystankach łamią kodeks branżowy. Instytucjaprzychyliła się tym samym do skargi zarzucającej im naruszanieobyczajów i zły wpływ na dzieci.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na outdoorową reklamęczasopisma CKM przedstawiającą jego okładkę z nagą kobietą. Przekazumieszczony m.in. na przystankach tramwajowych wywołał oburzeniejednego z odbiorców, który zarzucił mu łamanie dobrych obyczajów izły wpływ na nieletnich. "Może ktoś powiedzieć, że reklama CKM niejest przeznaczona dla dzieci. Może i to prawda, ale czy dzieci niejeżdżą tramwajami? Czy ze względu na nie, nie powinno sięograniczyć umieszczania w przestrzeni publicznej treści wręczpornograficznych?" - pytał autor skargi.

Na podstawie protestu reklamie postawiono zarzuty sprzeczności zdobrymi obyczajami i odpowiedzialnością społeczną oraznieuwzględniania stopnia rozwoju dzieci i młodzieży. Wydającamiesięcznik CKM firma Marquard Media Polska tłumaczyła się, żeprzekaz reklamowy miał zainteresować tylko osoby dorosłe i niezawierał treści pornograficznych, więc nie naruszał normobyczajowych. Wydawca zaznaczył, że nagość kobiety to od wiekówjeden z głównych motywów sztuki i życia.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamamagazynu CKM na przystankach narusza kodeks branżowy z powodumiejsca swojej ekspozycji. Instytucja uzasadniła, że przekazadresowany tylko do osób dorosłych pojawił się w miejscupowszechnie dostępnym, także dla dzieci, co nie było zgodne zzasadami odpowiedzialności społecznej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"