SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Clubhouse zmienia system zaproszeń, uruchamia program monetyzacji dla twórców

Clubhouse, aplikacja pozwalająca na grupowe spotkania audio w sieci zapowiedziała zmiany w swoim funkcjonowaniu. Użytkownicy platformy będą mogli wysyłać zaproszenia do niej na numery nie zapisane w kontaktach smartfona. Clubhouse zapowiedział też start programu akceleracyjnego, który ma wspomóc twórców w zarabianiu na dyskusjach organizowanych na żywo.

Article

Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, o której coraz głośniej mówi się w internecie. Aplikacja z ascetycznym zestawem opcji uchodzi za szczególną i elitarną, m.in. ze względu na niełatwy dostęp oraz możliwość dyskutowania na żywo w sieci ze znanymi postaciami ze świata show biznesu czy nowych technologii. Do tej pory w specjalnych pokojach w Clubhouse pojawili się jako dyskutanci m.in. Oprah Winfrey, Mark Zuckerberg, Ashton Kutcher, Lindsay Lohan oraz Elon Musk.

Clubhouse została uruchomiona w 2020 r. przez Paula Davisona oraz Rohana Setha. Aplikacja zdobyła finansowanie od trzech inwestorów, z których największą kwotę - w sumie 110 mln dol. przeznaczył fundusz Andreessen Horowitz. Obecnie firma jest wyceniana przez rynek na ok. miliard dol., a tygodniowo ma 2 mln użytkowników na świecie.

Clubhouse oferuje użytkownikom wyłącznie możliwość uczestniczenia w głosowych rozmowach i spotkaniach w konkretnym gronie internautów. Na platformie nie ma takich elementów jak treści wideo, obrazy czy informacje tekstowe.

Rozpoczęcie korzystania z aplikacji dostępnej obecnej wyłącznie w wersji do iPhone’ów nie jest tak łatwe jak w wypadku innych platform społecznościowych. Kandydat na użytkownika musi mieć aktywny numer telefonu oraz otrzymać SMS-em specjalne zaproszenie od osoby, która jest już zarejestrowana w Clubhouse.

Czytaj także: TikTok chce zarabiać, szykuje partnerstwa i własne rozwiązania. „Na razie daleko mu do Facebooka”

W rozmowach z Wirtualnemedia.pl eksperci oceniają, że Clubhouse ma potencjał na rozwój, bowiem odpowiada na podstawowe potrzeby komunikacji pomiędzy użytkownikami.

Bez książki telefonicznej

Teraz Paul Davison, dyrektor wykonawczy Clubhouse podczas konferencji online zapowiedział nowe działania, które będą widoczne na platformie w najbliższym czasie.

Zgodnie z obietnicą Clubhouse zamierza wkrótce wzbogacić aplikację o dodatkowe funkcje. Mają się wśród nich znaleźć opcje pozwalające na dzielenie się linkami pomiędzy użytkownikami, a także rozszerzone możliwości związane z obsługą języków dostępnych na platformie.

Szef Clubhouse zapowiedział także, że zmianie ulegnie sposób zapraszania do aplikacji nowych użytkowników. Osoba zarejestrowana już w Clubhouse będzie mogła wysłać zaproszenie do każdego wpisując jego numer telefonu. Dotąd mechanizm wysyłania zaproszeń wymagał posługiwania się jedynie numerami zapisanymi w smartfonie użytkownika.

Platforma zapewnia, że wpisany jednokrotnie numer nie będzie przechowywany przez platformę, z kolei kontakty zapisane wcześniej przez aplikację zostaną usunięte albo na prośbę użytkownika, albo za pomocą dedykowanego narzędzia, które zostanie niebawem udostępnione.

Pieniądze dla twórców

Paul Davison zapowiedział także start programu o nazwie Clubhouse Creator First. Ma to być akcelerator, który pomoże twórcom organizującym spotkania w aplikacji na zarabianie dzięki temu pieniędzy.

Clubhouse wyjaśnia, że nowy program m.in. wesprze autorów w budowaniu wokół siebie społeczności, pomoże w kontaktach z markami oraz wskaże najbardziej skuteczne sposoby na monetyzację treści.

Zgodnie z planem w pierwszej edycji Clubhouse Creator First weźmie udział 20 twórców działających na platformie wybranych na podstawie wysłanych przez nich zgłoszeń. Termin wysyłania aplikacji mija 31 marca 2021 r.

 

Dołącz do dyskusji: Clubhouse zmienia system zaproszeń, uruchamia program monetyzacji dla twórców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl