Co drugi Polak na prezenty świąteczne wyda ponad 300 zł

Prezenty świąteczne lubi kupować większość Polaków (77 proc.). W tym roku będą to przede wszystkim zabawki dla dzieci, perfumy i kosmetyki. Ponad połowa Polaków na upominki planuje w tym roku wydać ponad 300 zł - wynika z badania Maison&Partners.

km
km
Udostępnij artykuł:

70 proc. Polaków zamierza w tym roku obdarować najbliższych prezentami świątecznymi. Przy ich wyborze badani coraz częściej kierują się oczekiwaniami obdarowywanych (83 proc. vs. 77 proc. w ub.r.).

Kolejnymi kryteriami zakupowymi są: wysoka jakość prezentów (53 proc.), promocje świąteczne (52 proc.) i niska cena (35 proc.). Co czwarta osoba (24 proc.) duże znaczenie przywiązuje do reputacji marki, a co piąta - do polskiego pochodzenia produktów (19 proc.).

grafika

Polacy zamierzają w bieżącym roku wydać więcej pieniędzy na prezenty świąteczne niż rok temu. Ponad połowa badanych planujących zakup upominków (51 proc.) deklaruje kupno prezentów za ponad 300 zł (w 2015 r. takie wydatki planowało 46 proc.). Pozostali respondenci chcą zmieścić się w kwocie 101-300 zł (37 proc.) lub do 100 zł (12 proc.).

grafika

Do najczęściej planowanych prezentów należą zabawki dla dzieci (46 proc.), perfumy (45 proc.), kosmetyki (44 proc.), odzież (40 proc.), książki (29 proc.) i biżuteria (24 proc.). Zaledwie 1 proc. Polaków zamierza obdarować bliskich meblami, komputerem stacjonarnym, biletem do kina, akcesoriami erotycznymi, czy aparatem fotograficznym.

grafika

Większość badanych (83 proc.) planuje kupić prezenty choinkowe najpóźniej do końca drugiego tygodnia grudnia. Nie brakuje także osób, które zakupy zostawią na ostatnią chwilę, tuż przed Wigilią (6 proc).

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Maison&Partners na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki "Premium Brand", w dniach 25-29 listopada 2016 r., metodą CAWI, na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1075 osób. Kwoty dobrano według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu