SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co najchętniej czytają Polacy?

Polacy nie zmienili swoich czytelniczych przyzwyczajeń. Jak wynikaz nowej fali Polskich Badań Czytelnictwa najpopularniejszymidziennikami są "Gazeta Wyborcza" i "Fakt". Wśród tygodników lideremjest "Tele Tydzień", dwutygodnikom przewodzą "Viva!" i "Z ŻyciaWzięte", a miesięcznikom - "Claudia" i "Twój Styl".

Co najchętniej czytają Polacy?

Jak pokazuje badanie przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, po"Gazetę Wyborczą" sięga 18,16 proc. Polaków, a po "Fakt" 16,62proc. Dalej plasują się: bezpłatne "Metro" z czytelnictwem napoziomie 7,72 proc., "Super Express", którego czytanie deklaruje7,38 proc. pytanych i"Dziennik", który czyta 6,23 proc.badanych.

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza18,16%
Fakt16,62%
Metro (dziennik bezpłatny)7,72%
SuperExpress7,38%
Dziennik Polska Europa Świat6,23%
Rzeczpospolita5,12%
Przegląd Sportowy4,35%
EchoMiasta (dziennik bezpłatny)3,29%
Gazeta Prawna2,65%
Giełda Samochodowa0,91%
Gazeta Podatkowa0,82%
PulsBiznesu0,38%
Parkiet Gazeta Giełdy0,25%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jestczytany przez 37,58 proc. ankietowanych, na drugim miejscu zeznacznie niższym wynikiem (20,42 proc.) znajduje się "Życie naGorąco", a trzecią lokatę zajęła "Przyjaciółka" (16,95 proc.). Liderem wśród tygodników opinii jest "Newsweek" z czytelnictwem napoziomie 10,06 proc.

Tygodnikiprocent respondentów
TeleTydzień37,58%
Życie naGorąco20,42%
Przyjaciółka16,95%
Pani Domu16,74%
Chwila dla Ciebie16,69%
Tina16,31%
NAJ15,50%
Tele-Świat10,31%
Newsweek10,06%
Wprost9,90%
Gala9,83%
Angora9,20%
AutoŚwiat9,11%
Polityka7,57%
TwojeImperium7,13%
To i Owo7,03%
NaŻywo *5,58%
Magazyn TelewizyjnyKurier TV5,11%
Teleprogramy4,96%
Takie jestŻycie4,67%
SuperTV4,55%
Przekrój4,32%
Rewia4,22%
GośćNiedzielny4,04%
Motor3,85%
Imperium TV2,67%
Świati Ludzie2,40%
BellaRelaks1,68%
TeleMax1,60%
Forum1,53%
Jarmark1,01%
TygodnikOstrołęcki0,78%
Tygodnik Siedlecki0,69%
PrzewodnikKatolicki0,64%
MMMoje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,59%
PanoramaLeszczyńska0,54%
City(tygodnik bezpłatny)0,43%
Anonse (wyd. pomorskie)- Tygodnik0,40%
TerazToruń (tygodnik bezpłatny)0,13%


Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,70 proc.) i"Z Życia Wzięte" (10,77 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentów
Viva11,70%
ZŻycia Wzięte10,77%
Komputer Świat9,11%
Bravo5,54%
Sukcesy i Porażki4,41%
PartyŻycie Gwiazd4,01%
ŚwiatSeriali3,86%
BravoSport3,39%
BravoGirl2,96%
Cogito1,80%
Monitor Księgowego0,61%


W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, żeczyta "Claudię" (13,58 proc.) i"Twój Styl" (13,38 proc).Najpopularniejszym magazynem dla mężczyzn z czytelnictwem napoziomie 5,53 proc. jest "CKM", a najpopularniejszym miesięcznikiemkomputerowym "PC Format" (4,51 proc.).

Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia13,58%
TwójStyl13,38%
Cztery Kąty11,03%
Poradnik Domowy9,76%
Focus8,72%
Murator8,68%
Olivia8,53%
ŚwiatKobiety7,77%
Dobre Rady7,21%
MójPiękny Ogród6,82%
Auto Moto6,28%
MamoTo Ja6,11%
Działkowiec5,99%
Avanti5,88%
CKM5,53%
National Geographic5,37%
Glamour4,86%
MojeMieszkanie4,79%
PC Format4,51%
CDAction4,40%
Pani4,33%
Cosmopolitan4,28%
Ładny Dom4,09%
Joy3,91%
Uroda3,68%
M jakmieszkanie3,67%
SamoZdrowie3,58%
Playboy3,52%
Auto Motor iSport3,39%
Dom& Wnętrze3,38%
Dziewczyna3,38%
Zdrowie3,24%
MojeGotowanie3,16%
Kuchnia3,12%
Dziecko3,08%
TwojeDziecko3,06%
Popcorn2,97%
Elle2,90%
Cienie iBlaski2,81%
Przegląd Reader's Digest2,75%
Magazyn dla RodzicówMam Dziecko2,55%
Chip2,49%
Kwietnik2,49%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,45%
Rodzice2,42%
Logo2,42%
Twist2,24%
Zwierciadło2,23%
Komputer ŚwiatEkspert2,21%
DobreWnętrze2,19%
Mój PięknyDom2,16%
Burda2,13%
Auto ŚwiatPoradnik2,06%
ŚwiatMotocykli2,02%
Vita1,91%
Click1,84%
TwójMaluszek1,69%
Majster1,66%
MagazynFutbol1,65%
Zbuduj Dom1,59%
SekretySerca1,53%
Komputer Świat - Gry1,49%
Men'sHealth1,42%
FocusHistoria1,37%
TakMieszkam1,34%
Play1,27%
M jak Mama1,20%
Forbes1,17%
Przyślij Przepis!*1,16%
Next1,16%
Sól iPieprz1,10%
Naścieżkach życia1,07%
Sukces1,00%
Shape0,96%
Podróże0,87%
Futbol.pl *0,78%
Voyage0,77%
FunClub0,73%
Żagle0,59%
Architektura-Murator0,58%
Hot Moda &Shopping0,57%
ElleDecoration0,55%
SuperVolley0,35%
Businessman.pl *0,34%


Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największymzainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik",który ma czytelnictwo wynoszące 5,79 proc .

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat TwójNiezbędnik5,79%
Auto Świat4x42,37%
National Geographic.Traveler1,56%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. zo.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2007 roku dokwietnia 2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 23709 osób(przypadków), dobieranej zoperatu PESEL irealizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Następujące tytuły nie były badane podanych falach: "Na Żywo"listopad 2007, "Businessman.pl" listopad 2007, luty 2008,"Futbol.pl" listopad 2007, grudzień 2007, "Przyślij Przepis!"listopad 2007, marzec 2008.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co najchętniej czytają Polacy?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl