SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Co trzeci Polak uwielbia maratony serialowe

Polacy są fanami binge-watchingu, czyli oglądania seriali w co najmniej kilkuodcinkowych ciągach. Taką formą konsumpcji seriali deklaruje co trzeci Polak w wieku 9-55 lat - pokazuje badanie agencji badawczej IQS.

Article

Binge-watching to moda, która przywędrowała do Polski zza oceanu, a dodatkowo napędziła ją popularność serwisów streamingowych (Netflix, HBO GO, rodzime platformy VOD). Pojęcie oznacza kompulsywne oglądanie seriali w co najmniej kilkuodcinkowych seriach.

Agencja IQS przebadała polskich "seryjnych oglądaczy". Okazuje się, że częściej to kobiety niż mężczyźni (39 vs. 30 proc.). Pozostałych kilkanaście procent widzów nie praktykuje seryjnego oglądania seriali.

- W Polsce zjawisko to będzie nasilać się szczególnie w dniach tzw. gorących premier. W tym roku w kwietniu czeka nas premiera ostatniego sezonu "Gry o Tron" (HBO GO), w lipcu "Stranger Things" (Netflix) i kontynuacja wielu innych seriali, które cieszą się dużą popularnością wśród Polaków - twierdzi Beata Durka, research manager w IQS.

"Seryjni oglądacze" - kim są?

36 proc. ogółu przebadanych osób ogląda seriale po kilka odcinków na raz. Jedna trzecia ulubione tytułu ogląda co tydzień w dniu premiery nowej części. Aż 42 proc. fanów seriali ogląda je nieregularnie.

Największy odsetek "seryjnych oglądaczy" występuje w grupie wiekowej 23-37 lat (37 proc.). Ta sama grupa, w badaniu statystycznie najrzadziej śledzi seriale tydzień w tydzień.

Więcej seryjnych oglądaczy seriali odnotowano wśród studentów i uczniów (43 proc.). Natomiast wśród osób niepracujących, więcej jest czekających na cotygodniowy premierowy odcinek (47 proc.). W tej grupie jest istotnie mniej osób nieregularnie oglądających seriale (31 proc.).

Wyniki pochodzą z badania Video Love Story 2, zrealizowanego przez IQS, w okresie maj-listopad 2018 roku metodami jakościowymi i ilościowymi. Cytowane wyniki pochodzą z badania CAWI, realizowanego na próbie n=2548 osób w wieku 9-55 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co trzeci Polak uwielbia maratony serialowe

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czaro
39% to kobiety, 30% to mężczyźni.
39 +30 = 69
a pozostałe 31% to jaka płeć?
17 8
odpowiedź
User
Waidmanns
Naleze zdecydowanie do fanow binge-watching.Jesli tylko jest okazja i czas pozwala to jak najbardziej.Moim zdaniem to fajna sprawa.
9 6
odpowiedź
User
Oracz
39% to kobiety, 30% to mężczyźni.
39 +30 = 69
a pozostałe 31% to jaka płeć?


Nie zrozumiałeś. To się nie sumuje. To wskazuje, jaki % danej gender stanowią kompulsywni serialooglądacze.
8 5
odpowiedź
User
Gnejusz Pompejusz
39% to kobiety, 30% to mężczyźni.
39 +30 = 69
a pozostałe 31% to jaka płeć?


zapewne LGBT
5 10
odpowiedź