SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snapchat mocniej w górę niż Instagram i TikTok, Twitter stracił 1,2 mln polskich użytkowników

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce jest niezmiennie Facebook. W grudniu największy wzrost w czołówce osiągnął Snapchat, natomiast na Twitterze ubyło 1,18 mln polskich internautów. Niewielkie spadki zanotowały Pinterest, Blogspot i Siepomaga.pl.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Facebooka (zdecydowana większość platform w zestawieniu obejmuje zsumowany ruch w serwisach www i aplikacjach mobilnych) w grudniu ub.r. odwiedziło 26,02 mln polskich internautów, co przełożyło się na 87,56 proc. zasięgu.

Zajmujący drugą pozycję Instagram zanotował o ponad 40 proc. niższy wynik - 15,5 mln użytkowników i 52,16 proc. zasięgu. Obie platformy należą do koncernu Meta, który jest też właścicielem komunikatorów Messenger i WhatsApp (w Mediapanelu są klasyfikowanej w osobnej kategorii). W grudniu ub.r. aplikacja mobilna Messengera zanotowała 22,18 mln polskich użytkowników i 74,6 proc. zasięgu, a aplikacja WhatsaAppa - 14,76 mln użytkowników i 49,7 proc. zasięgu.

Globalnie z platform Mety na koniec września ub.r. przynajmniej raz w miesiącu korzystało 2,91 mld internautów (wobec 2,74 mld rok wcześniej), z czego 423 mln w Europie. W trzecim kwartale ub.r. przychody koncernu zwiększyły się rok do roku o 35 proc. do 29,01 mld dolarów, a zysk netto - z 7,85 do 9,19 mld dolarów.

Wśród platform społecznościowych pułap 10 mln polskich użytkowników przekroczył w grudniu jeszcze TikTok (należy do chińskiego koncernu ByteDance) - miał 12,37 mln odwiedzających i 41,64 proc. zasięgu. Przez wiele miesięcy TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją mobilną przez internautów z całego świata. Niedawno uznano go za najszybciej rozwijającą się markę w raporcie Brand Finance Global 500.

Twitter przed Pinterestem i Blogspotem

Z Twittera skorzystało w grudniu ub.r. 8,71 mln polskich internautów, co dało 29,31 proc. zasięgu. Dalej w rankingu są inne globalne platformy: Pinterest z 7,95 mln użytkowników i 26,77 proc. zasięgu, Blogspot.com z 7,43 mln użytkowników i 24,99 proc. zasięgu oraz Snapchat z 7,08 mln odwiedzających i 23,82 proc. zasięgu.

W czołowej dziesiątce są dwie polskie platformy: Wykop miał 4,34 mln użytkowników i 14,59 proc. zasięgu, a służące do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 3,32 mln odwiedzających i 11,17 proc. zasięgu. Reddita, amerykańskiego odpowiednika Wykopu, odwiedziło 3,14 mln polskich internautów (to dało 10,57 proc. zasięgu).

Trzy czołowe platformy miesiąc do miesiąca zanotowały kilkuprocentowe wzrosty. Facebook zyskał 282 tys. użytkowników (to 1,1 proc. w górę), Instagram - 307,5 tys. (2 proc.), a TikTok - 379,7 tys. (3,2 proc.).

Natomiast na Twitterze liczba polskich internautów zmalała o 1,18 mln, czyli 11,9 proc. Pinterest zanotował spadek o 104,8 tys. użytkowników (1,3 proc.), Blogspot.com - o 200,7 tys. (2,6 proc.), a Siepomaga.pl - o 106,9 tys. (3,1 proc.).

Snapchat ma 10 proc. użytkowników więcej

Za to na Snapchacie liczba polskich internautów zwiększyła się o 654 tys., czyli 10,2 proc. Wykop osiągnął wzrost o 207,8 tys. (5 proc.), a Reddit - o 72,9 tys. (2,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Snapchat mocniej w górę niż Instagram i TikTok, Twitter stracił 1,2 mln polskich użytkowników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ministrant
A co to takiego Twitter ?
odpowiedź