SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coca-Cola - Rekordzista Olimpijski

Najstarszym sponsorem Igrzysk Olimpijskich jest Coca-Cola

Firma aktywnie wspiera Międzynarodowy Ruch Olimpijski od 76 lat, czyli od Igrzysk w Amsterdamie, które odbyły się w 1928 roku. Coca-Cola jest także Oficjalnym Sponsorem nadchodzących Igrzysk Olimpijskich w Atenach, które rozpoczną się dokładnie za miesiąc - 13 sierpnia 2004 r. W tym roku Coca-Cola jest również Głównym Partnerem Sztafety Pochodni Olimpijskiej - pierwszej w historii globalnej sztafety z ogniem olimpijskim obejmującej wszystkie kontynenty symbolizowane przez 5 olimpijskich kół.

"Nasza ścisła współpraca z ruchem olimpijskim jest tak udana dlatego, że wartości, którymi kieruje się Coca-Cola są zbieżne z wartościami olimpijskimi. Zasady fair play obowiązują wszystkich naszych pracowników. Uczciwość, odpowiedzialność i szacunek dla innych to filary funkcjonowania firmy. Nasze produkty docierają zaś do najdalszych zakątków cywilizacji przynosząc radość i zabawę. Wartości te są przecież esencją olimpizmu!" - powiedział Philipp Bodzenta z The Coca-Cola Company.

Poprzez swoje zaangażowanie we wspieranie Igrzysk w ciągu trzech minionych ćwierćwieczy Coca-Cola de facto uczestniczyła w rozwoju ruchu olimpijskiego. Wsparcie to przyjmowało różne formy (patrz załączony materiał prasowy: "Coca-Cola i Igrzyska Olimpijskie - wspólna historia"). Obecnie Coca-Cola, m.in.:

" jest oficjalnym dostawcą napoi bezalkoholowych na Olimpiadzie w Atenach; firma dostarcza napoje orzeźwiające (takie jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, Powerade, Nestea), soki, wody, napoje energetyczne dla zawodników, trenerów, przedstawicieli Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i narodowych Komitetów Olimpijskich,
wolontariuszy, dziennikarzy akredytowanych na Olimpiadzie oraz - oczywiście - dla kibiców i widzów zgromadzonych na olimpijskich obiektach sportowych,
" współpracuje z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i narodowymi Komitetami Olimpijskimi w 202 krajach na całym świecie, dostarczając wsparcia finansowego i technicznego dla rozwoju sportowego indywidualnych zawodników, a także dla rozwoju infrastruktury sportowej,
" organizuje - zarówno w Grecji, jak i innych krajach - specjalne wydarzenia i programy, których celem jest propagowanie idei olimpijskich i zachęcenie mieszkańców różnych krajów, zwłaszcza młodzieży, do udziału w celebrowaniu Olimpiady, a przez to zrozumienie tych idei i identyfikację z nimi.

Przykładem działań Coca-Coli zmierzających do propagowania olimpijskiego ducha jest współorganizowana przez firmę Sztafeta Pochodni Olimpijskiej. W tym roku ma ona szczególnie wielki rozmach. Obejmuje 27 krajów na 5 kontynentach. Sztafeta - rozpoczęta w greckiej Olimpii - przebiegła między innymi przez wszystkie 22 miasta, w których odbyły się nowożytne Igrzyska Olimpijskie. Odwiedziła także Pekin (miasto-gospodarz Olimpiady w roku 2008) oraz inne miasta, wybrane ze względu na ich kulturalne, sportowe i historyczne dziedzictwo.

Ostatni etap Sztafety odbywa się obecnie już w samej Grecji. Mieszkańcy tego kraju w ciągu najbliższego miesiąca przemierzą cały kraj przekazując sobie pochodnię z olimpijskim ogniem. W Sztafecie weźmie udział 7.700 Greków. Coca-Cola pomagała w realizacji programu nominowania uczestników tej Sztafety. Szczególny nacisk kładziono na zaangażowanie do tego przedsięwzięcia młodzieży (więcej na ten temat w materiale prasowym "Sztafeta Pochodni Olimpijskiej Ateny 2004").
Inny przykład okołoolimpijskich działań Coca-Coli to programy i akcje, których przedmiotem są olimpijskie znaczki do wpinania. Kolekcjonowanie i wymiana takich znaczków od dawna jest najbardziej popularnym "sportem" olimpijskich kibiców. Od Igrzysk w Calgary (1988 r.) Coca-Cola tworzy Centra Wymiany Znaczków do Wpinania (Pin Trading Centers), w których dziesiątki odpowiednio przeszkolonych pracowników pomaga hobbystom powiększać swoje kolekcje. Sama Coca-Cola również wydaje olimpijskie znaczki do wpinania, bardzo cenione przez kolekcjonerów.

Od Albertville (1992 r.) na wszystkich Igrzyskach uruchamiane jest także Coca-Cola Radio. W ramach tego projektu Coca-Cola angażuje najlepszych radiowych DJ-ów z całego świata do tworzenia unikalnego programu radiowego nadawanego na żywo z Olimpiady. Podczas ostatnich Igrzysk w Salt Lake City w projekcie tym uczestniczyło 45 stacji radiowych z różnych krajów. Specjalny program pozwala słuchaczom poznać informacje zza kulis wielkiego widowiska olimpijskiego, poznać relacje i opowieści o przeżyciach kibiców - naocznych świadków sportowych zmagań olimpijczyków, wysłuchać wywiadów z mistrzami olimpijskimi obecnych i dawnych Igrzysk.
Obecnie The Coca-Cola Company jest Oficjalnym Sponsorem Igrzysk Olimpijskich na mocy umowy pomiędzy firmą a Międzynarodowym Komitetetem Olimpijskim, podpisanej w 1996 roku. Umowa ta przewiduje, że Coca-Cola tę samą rolę odgrywać będzie do 2008 roku.

Założona w 1886 roku The Coca-Cola Company to wiodący producent i dystrybutor bezalkoholowych napoi, koncentratów i syropów używanych do produkcji ponad 400 marek napoi. Siedziba koncernu znajduje się w Atlancie, USA. Firma jest obecna w ponad 200 krajach świata. W Polsce reprezentowana jest przez Coca-Cola Poland Services, oddział The Coca Cola Company, oraz przez Coca-Cola Beverages Polska - oddział firmy Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do 500 milionów konsumentów. W ofercie firmy w Polsce znajduje się kilkanaście typów napojów, m.in.: Coca-Cola, Coca-Cola light, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, woda Bonaqa, napoje izotoniczne Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, napój energetyczny Burn, napoje herbaciane Nestea oraz wody mineralne Multivita, Vita i źródlane Kropla Beskidu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola - Rekordzista Olimpijski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl