SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Warka, Hoop Cola (wideo)

Tym razem za najlepsze reklamy minionego tygodnia uznaliśmy dwie polskie produkcje i jedną zagraniczną. Są to lokalne spoty promujące napój Hoop Cola i piwo Warka oraz globalna akcja koncernu Coca-Cola w Stanach Zjednoczonych.

Article

Hoop Cola - „Sięgnij gwiazd”
Agencje: Hand Made, Havas Media

Fajna, ciekawie opowiedziana historia. Zwraca uwagę, bo opowiada pewną historię, bazuje na emocjach. Hoop Polska odrobił lekcję z budowania wizerunku marki.

Rozpoczęła się kampania reklamowa napojów Hoop Cola (produkowanych przez Hoop Polska) oparta na nowej strategii komunikacji marki.

Hoop Cola zyskała nową szatę graficzną i logotyp, a symbolem marki została gwiazda. Jak tłumaczą przedstawiciele Hoop Polska, nowy symbol ma być znakiem wysokiej jakości produktowej oraz wartości emocjonalnych, jakie Hoop Cola chce utożsamiać: rodzinności i wsparcia w dążeniu do realizacji marzeń.

 

Nowa platforma komunikacji jest kontynuacją zimowej kampanii „Prześlij gwiazdkę”, która była skoncentrowana wokół roli rodziny. Teraz ta historia jest rozwijana o nowe konteksty. Główny spot opowiada historię młodego ojca, który po narodzinach syna musiał zrezygnować ze swojej muzycznej pasji i odłożyć na półkę ukochaną gitarę. Po latach, zapomniany instrument odnajduje dorosły już syn, który odkrywa w sobie muzyczną pasję i zakłada zespół.

Akcja reklamowa obejmuje telewizję i internet (m.in. 60-sekundowy spot, reklamy richmediowe) oraz punkty sprzedaży (aktywacja wykorzystująca motyw tatuażu, wakacyjna promocja sprzedażowa). Za strategię i kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Hand Made, którą Hoop Polska wybrał do współpracy w przetargu latem ub.r. Planowaniem i zakupem mediów dla producenta zajmuje się Havas Media.


Warka - „Planeta Warka”
Agencje: Lvov, Film Produkcja, Televizor, The Digitals, Roots PR, MediaVest

Żywiec wraca do sprawdzonej koncepcji promocji Warki – i brawo właśnie za to. Przenosi widza w pewien wyimaginowany i jakże wyidealizowany świat. Fajna odskocznia od codziennej rutyny.

 

Grupa Żywiec w nowych spotach promujących piwo Warka odsłania kolejne oblicza wyśnionego, męskiego świata, przy kultowej muzyce z filmu „Siedmiu Wspaniałych”.

Nowe spoty są kontynuacją ubiegłorocznej kampanii przedstawiającej Planetę Warka - pokazany z przymrużeniem oka wyimaginowany świat, który kręci się wokół męskich potrzeb i pasji. Jak podaje Grupa Żywiec, kampania pozytywnie wpłynęła na wizerunek marki, dając Warce miejsce w pierwszej trójce najlepiej kojarzonych piw w Polsce.

W nowym spocie świat mężczyzn jest nadal wolny od zmartwień i od świtu do wieczora wypełniony przyjemnościami. Podróż komunikacją miejską dostarcza najlepszych rozrywek, a za sprawą widowiskowego sposobu dostawy, piwa i przekąsek nie brakuje nawet na łonie dzikiej przyrody. Drugi spot dotyczy kibicowania piłkarskiej reprezentacji Polski. Widzowie mogli go już zobaczyć w marcu, film będzie jeszcze powracał wraz z kolejnymi wydarzeniami z udziałem „biało-czerwonych”.

 

- Po raz kolejny wybraliśmy się z kamerą na Planetę Warka, aby podejrzeć zwyczaje jej mieszkańców. Intensywna praca reporterska zaowocowała nowymi spotami telewizyjnymi. Świat w dalszym ciągu funkcjonuje tam tak, aby męskie marzenia i potrzeby były w pełni zaspokojone – mówi Tomasz Król, marketing manager Warki. - Jest tam więc miejsce na relaks, realizowanie swoich pasji czy delektowanie się piwem na spotkaniach z przyjaciółmi. Planeta Warka to męska przestrzeń pokazana z dystansem i humorem - dodaje.

Nowe spoty Warki, emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, wyreżyserował Remy Cayuela. Kreację komunikacji stworzyła agencja LvovV. Spot zrealizował dom produkcyjny Film Produkcja, a postprodukcję wykonało studio Televisor. Za działania w internecie (m.in. w social mediach) odpowiada agencja The Digitals. Wsparcie PR zapewnia Roots PR, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaVest.


Coca-Cola - „Shae a Coke”
Agencja:  Fitzco McCann z Atlanty

Na tą akcję Coca-Coli należy zwrócić uwagę przede wszystkim ze względu na konsekwencję działania. Marketer z jednej strony wykorzystuje sprawdzone już działania, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży, a z drugiej - zamiast je powielać, idzie krok dalej, bo rozwija akcję.

W ramach letniej kampanii w Stanach Zjednoczonych, w nowej odsłonie akcji „Share a Coke” na etykietach puszek i butelek Coca-Coli pojawią się nie tylko imiona, ale również wybrane nazwiska.

Akcję „Share a Coke” w USA Coca-Cola po raz pierwszy przeprowadziła w 2014 roku. Latem tego roku marka chce być jeszcze bliżej swoich konsumentów, dlatego też na etykietach napojów Coca-Coli w puszkach i butelkach pojawią się nie tylko imiona, ale też wybrane nazwiska. Nie będą jednak umieszczane jednocześnie na opakowaniach, bo jak twierdzą przedstawiciele marketingu firmy, mogłoby się to wydać niecelowe i zawęzić mocno grupę docelową. Na części opakowań pojawią się takie nazwiska, jak Johnson, Smth czy Lopez, a na pozostałych m.in. takie imiona, jak Chris, Sarah czy Matt.

- Nazwiska dają nam możliwość zaproszenia większej liczby osób do zabawy - powiedział Evan Holod, dyrektor marki Coca-Cola. Jego zdaniem taki zabieg pozwala na osiągnięcie większego zasięgu. Marka chce docierać do konsumentów również w trakcie takich wydarzeń, jak spotkania rodzinne, wesela itp. Oprócz tego, że butelki i puszki Coca-Coli z wybranymi imionami i nazwiskami trafią do sprzedaży detalicznej, marka dodatkowo umożliwia personalizowanie ich opakowań i składanie zamówień w serwisie ShareaCoke.com.

Akcja ruszy w maju i potrwa do lipca br. Coca-Cola wybierając nazwiska, które trafiły na opakowania jej napojów współpracowała z firmą badawczą, która zidentyfikowała na jej zlecenie ok. 200 nazwisk stanowiących ok. jedną czwartą populacji w wieku 13-34 lata w Stanach Zjednoczonych. Baza imion, które marketer wykorzystuje liczy ok. 800 haseł. Projekt „Share a Coke” pierwotnie został wprowadzony przez Coca-Colę w Australii w 2011 roku. Trzy lata później akcję uruchomiono w USA. Jak podaje marketer, okazała się sukcesem, bo firmie po raz pierwszy od 2000 roku udało się zwiększyć sprzedaż na rynku amerykańskim.

- Popularność tej akcji dowodzi, że proste pomysły marketingowe okazują się najlepszymi. Wprowadzając imiona na butelki Coca-Coli, nasza marka wkracza w pragnienie personalizacji. I nie ma wątpliwości, że konsumenci lubią widzieć swoje imię w dowolnym miejscu, nawet na butelce napoju. Ale ludzie szukają nie tylko własnych imion i nazwisk, ale też nazwisk członków rodziny, przyjaciół - powiedział Evan Holod.

Dodatkowo latem br. Coca-Cola nieco zmodyfikuje hasło akcji na „Share an Ice Cold Coke”, by zachęcić do konsumpcji napoju w upalne dni. Wsparciem akcji będzie kampania reklamowa, obejmująca telewizję i internet. W jej ramach emitowane mają być trzy wersje spotów. Za ich kreację odpowiada agencja Fitzco McCann z Atlanty. Kampania ma potrwać 13 tygodni.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Warka, Hoop Cola (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl