Coca-Cola wciąż najbardziej wartościową marką świata

Po raz dziewiąty z rzędu Coca-Cola znalazła się na czele corocznegorankingu agencji Interbrand na najbardziej wartościowe markiświata.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wartość marki Coca-Cola oszacowano na 68,7 miliarda dolarów, cow porównaniu z zeszłym rokiem oznacza wzrost o 3 proc. Podobnie jakprzed rokiem kolejne miejsca zajęły IBM, Microsoft, GE i Nokia.

Tymczasem po raz pierwszy w dziesięcioletniej historii rankinguspadła łączna wartość 100 sklasyfikowanych marek - o 4,6 proc., do1,15 biliona dolarów.

W sklasyfikowanej setce 51 marek pochodzi z USA, 11 z Niemiec, 9z Francji, 7 z Japonii, po 4 ze Szwajcarii, Wielkiej Brytanii iWłoch, po 2 z Holandii, Kanady, Korei Południowej i Szwecji, a po 1z Finlandii i Hiszpanii.

Pełny ranking Best Global Brands 2009 (w nawiasach szacowanawartość marek w miliardach dolarów):

1. Coca-Cola (68,7)2. IBM (60,2)3. Microsoft (56,6)4. GE (47,8)5. Nokia (34,9)6. McDonald's (32,3)7. Google (32)8. Toyota (31,3)9. Intel (30,6)10. Disney (28,4)11. Hewlett-Packard (24,1)12. Mercedes-Benz (23,9)13. Gillette (22,8)14. Cisco (22)15. BMW (21,7)16. Louis Vuitton (21,1)17. Marlboro (19)18. Honda (17,8)19. Samsung (17,5)20. Apple (15,4)21. H&M (15,4)22. American Express (15)23. Pepsi (13,7)24. Oracle (13,7)25. Nescafe (13,3)26. Nike (13,2)27. SAP (12,1)28. Ikea (12)29. Sony (12)30. Budweiser (11,8)31. UPS (11,6)32. HSBC (10,5)33. Canon (10,4)34. Kellogg's (10,4)35. Dell (10,3)36. Citi (10,3)37. J.P. Morgan (9,6)38. Goldman Sachs (9,2)39. Nintendo (9,2)40. Thomson Reuters (8,4)41. Gucci (8,2)42. Philips (8,1)43. Amazon (7,9)44. L'Oreal (7,7)45. Accenture (7,7)46. eBay (7,4)47. Siemens (7,3)48. Heinz (7,2)49. Ford (7)50. Zara (6,8)51. Wrigley (6,7)52. Colgate (6,6)53. AXA (6,5)54. MTV (6,5)55. Volkswagen (6,5)56. Xerox (6,4)57. Morgan Stanley (6,4)58. Nestle (6,3)59. Chanel (6)60. Danone (6)61. KFC (5,7)62. Adidas (5,4)63. Blackberry (5,1)64. Yahoo! (5,1)65. Audi (5)66. Caterpillar (5)67. Avon (4,9)68. Rolex (4,6)69. Hyundai (4,6)70. Hermes (4,6)71. Kleenex (4,4)72. UBS (4,4)73. Harley-Davidson (4,3)74. Porsche (4,2)75. Panasonic (4,2)76. Tiffany & Co. (4)77. Cartier (4)78. Gap (3,9)79. Pizza Hut (3,9)80. Johnson&Johnson (3,8)81. Allianz (3,8)82. Moet & Chandon (3,8)83. BP (3,7)84. Smirnoff (3,7)85. Duracell (3,6)86. Nivea (3,6)87. Prada (3,5)88. Ferrari (3,5)89. Armani (3,3)90. Starbucks (3,3)91. Lancome (3,2)92. Shell (3,2)93. Burger King (3,2)94. Visa (3,2)95. Adobe (3,2)96. Lexus (3,2)97. Puma (3,2)98. Burberry (3,1)99. PoloRalphLauren (3,1)100. Campbell's (3,1).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej