Coca-Cola znacznie zwiększa wydatki marketingowe

Koncern Coca-Cola planuje utrzymać inwestycje marketingowe w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2022 roku po „znaczącym” wzroście wydatków w trzecim kwartale, ponieważ chce utrzymać „długoterminową kondycję firmy” w nadchodzącym 2023 roku - poinformował dyrektor generalny firmy James Quincey.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola znacznie zwiększa wydatki marketingowe

Podczas rozmowy z inwestorami dyrektor generalny Coca-Coli James Quincey i jej dyrektor finansowy John Murphy powiedzieli, że Coca-Cola "stawia na wzrost na najwyższym poziomie, ponieważ radzi sobie z obecnymi wyzwaniami makroekonomicznymi".  Podkreślili, że głównym motorem tego są inwestycje marketingowe.

Po „znacznym zintensyfikowaniu” inwestycji marketingowych skierowanych do konsumentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy, producent napojów zdradził, że widać już, że wydatki te opłaciły się, m.in. w przypadku marki Sprite, której wartość osiągnęła obecnie 1 miliard dolarów.

Coca-Cola odnotowała 10 proc. wzrost przychodów netto w III kwartale br. do 11,1 mld dolarów, zaś wolumen sprzedaży wzrósł o 4 proc. Firma podniosła swoje całoroczne prognozy i obecnie oczekuje organicznego wzrostu przychodów na poziomie 14-15proc..

Szefowie koncernu zaznaczyli, że w ostatnim kwartale tego roku wydatki marketingowe pozostaną priorytetem dla firmy, która przygotowuje się na "wymagający 2023 rok".

- Inwestujemy w marketing skierowany do konsumentów, aby zapewnić szybki start na przyszły rok – powiedział Murphy.

James Quincey dodał: - Sukces naszego modelu marketingowego opiera się na dwóch kluczowych elementach: połączeniu okazji i punktów pasji w celu zwiększenia zaangażowania oraz wykorzystaniu eksperymentów do optymalizacji naszego marketingu.

Cięcia budżetów niewykluczone na poszczególnych rynkach

Coca-Cola zaczyna dostrzegać zmiany zachowań konsumenckich, szczególnie w Europie, gdzie niektórzy przechodzą na produkty marki własnej, a konsumenci zmieniają sposób kupowania lub spożywania napojów, na przykład odchodząc od konsumpcji poza domem. Pomimo takich zmian w otoczeniu Coca-Cola jest przekonana o swojej zdolności do odniesienia sukcesu.

- Po upływie kilku miesięcy tego roku nadal widzimy wielką szansę dla naszej branży. Alokujemy zasoby w zdyscyplinowany sposób, aby zwiększać udział – powiedział Quincey.

Dodał, że podstawową strategią firmy w zakresie radzenia sobie z „dynamicznym” środowiskiem gospodarczym w 2023 r. będzie „pochylenie się w kierunku wzrostu”. Firma nie wyklucza jednak cięcia wydatków marketingowych na poszczególnych rynkach, jeśli zajdzie taka potrzeba.

 - Jeżeli są części świata, w których okoliczności nie zasługują na dalsze wysokie poziomy inwestycji marketingowych i są powody, aby się wycofać, to absolutnie będziemy opierać się na naszym doświadczeniu, aby wprowadzić te zmiany w danym momencie -  przekazał Quincey.

Dodał, że firma wykorzystuje swoje kompetencje w obszarach takich jak marketing i innowacje, a także w zarządzaniu wzrostem przychodów i architekturze pakietów cenowych, aby „zmaksymalizować przystępność cenową” dla swoich konsumentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]