SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

ComScore przejmuje Rentrak, chce konkurować z Nielsenem

Firma analityczna comScore przejęła inną spółkę z tego segmentu - Rentrak zajmującą się monitorowaniem popularności filmów kinowych, rynkiem wideo i telewizją. Dzięki połączeniu ma powstać nowy gracz, który będzie groźną konkurencją dla Nielsena.

Article

ComScore działa na rynku od 1999 r. i do tej pory zajmował się głównie analizą ruchu na stronach internetowych. Natomiast Rentrak to firma o dłuższym stażu (została założona w 1977 r.), która dokonuje pomiarów w segmencie kinowym, wideo i telewizyjnym.

W komunikacie o sfinalizowaniu przejęcia Rentraka przez comScore nie podano finansowych szczegółów transakcji ograniczając się jedynie do informacji, że rozliczenie nastąpi w akcjach. Według zapowiedzi w wyniku akwizycji ma powstać nowa firma, która będzie świadczyła kompleksowe usługi analityczne i stanie się poważną konkurencją dla Nielsena, dzisiaj najbardziej cenionego gracza na rynku pomiaru mediów.

- To połączenie wprowadzi zupełnie nową jakość we wciąż zmieniającym się multiplatformowym świecie - podkreśla Serge Matta, CEO comScore. - Dzięki doświadczeniu obu naszych firm we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań będziemy mogli zapewnić naszym partnerom kompleksowe informacje na temat zachowań użytkowników.

Według planów nowy podmiot będzie działał na rynkach w 75 krajach. Tylko w Stanach Zjednoczonych będzie kontrolować 260 mln ekranów komputerowych, 160 mln urządzeń mobilnych, 40 mln telewizorów i 40 tys. kin.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ComScore przejmuje Rentrak, chce konkurować z Nielsenem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl