SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz bliżej powstania SMAR

Już niedługo formalnie zacznie istnieć Stowarzyszenie MałychAgencji Reklamowych. Jego przedstawiciele rozpoczęli już starania orejestrację stowarzyszenia w sądzie.

Chociaż początkowo pojawiały się koncepcje, aby SMAR działałojako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ostatecznie uznano,że najlepszą formą jest stowarzyszenie rejestrowe. - Pomysł spółkinie spodobał się większości potencjalnych członków i został chłodnoprzyjety na forum - wyjaśnia nam Rafał Betlejewski, dyrektorkreatywny agencji Koledzy Strategia & Kreacja i jednocześniepomysłodawca SMAR.

Najprawdopodobniej na początku października odbędzie sięprzewidziane w ustawie o stowarzyszeniach spotkanie założycielskieSMAR, na którym tzw. członkowie założyciele przyjmą statutstowarzyszenia, wybiorą jego władze oraz zdecydują o kierunkachrozwoju organizacji, jej celach i składkach członkowskich.

Zasiąść we władzach SMAR będzie mógł każdy członek założyciel.Zarząd będzie decydować o sprawach stowarzyszenia w imieniu walnegozgromadzenia członków. Osoby do niego oddelegowane pracować mają nazasadzie dobrowolnego wolontariatu i nie będą pobieraćwynagrodzenia. Zarząd będzie mógł jednak dobrać sobie opłacanychwspółpracowników, którzy zajmą się codziennym funkcjonowaniem biurai projektów.

Obecnie zakłada się, że SMAR będzie realizować pięć celów: mabyć tubą nagłośnieniową dla zrzeszonych w nim firm, forum wymianyinformacji ofertowych i technologicznych, pomocą w docieraniu dośrodków unijnych, platformą inspiracji i podnoszenia kwalifikacji,a także organizować Festiwal Przedsiębiorczości Reklamowej, wktórym nagradzano by działalność biznesową w obrębie branży, a niepomysły kreatywne.

Do SMAR należeć może każdy, kto działa w branży reklamowej jakoosoba fizyczna lub przedstawiciel organizacji handlowej. Mogą tobyć reprezentanci agencji reklamowych, domów mediowych, studiówprodukcyjnych, fotograficznych, nagraniowych, dizajnerskich,agencji modelek, agencji interaktywnych, internetowych, eventowych,marketingowych, PRowych i innych, a także członkowie innychstowarzyszeń, oraz freelancerzy wszystkich specjalności.

Aby zostać członkiem SMAR, każda z firm musi wnieść opłatęczłonkowską w wysokości około 1000 zł. Freelancerzy według obecnychplanów będą mogli należeć do organizacji za darmo. - Ostatecznądecyzję w tej sprawie podejmie walne zgromadzenie - mówi namBetlejewski.

Po październikowym spotkaniu założycielskim prawdopodobnie wstyczniu odbędzie się oficjalna inauguracja SMAR. Na raziepotencjalni członkowie spotykają się na organizowanych co jakiśczas imprezach towarzyskich. Najbliższa jest planowana w środę 5września o godz. 20.00 w "Między nami" przy ul. Brackiej 20 wWarszawie.

Dołącz do dyskusji: Coraz bliżej powstania SMAR

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl