Cyberprzestępcy atakują dyrektorów i prezesów firm

Firma Symantec opublikowała wyniki lutowego raportu Symantec Intelligence, które pokazują narastającą falę ataków polegających na podszywaniu się pod dobrze znaną północnoamerykańską usługę mediacji i arbitrażu biznesowego.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firmy otrzymują wiadomości e-mail rzekomo pochodzące z US Better Business Bureau. Są one opracowane w taki sposób, aby sugerowały, że przeciwko organizacji została wniesiona skarga. Szczegóły sprawy znajdują się w załączonym pliku PDF, który zawiera destrukcyjny kod albo adres URL prowadzący do złośliwego oprogramowania.

"Ataki te przypominają incydenty zgłoszone po raz pierwszy w 2007 roku, kiedy dyrektorzy i prezesi firm otrzymywali wiadomości rzekomo pochodzące z US Better Business Bureau. Nowa fala ataków wykorzystuje metody inżynierii społecznej podobne do tych z 2007 r., ale napastnicy używają znacznie bardziej zaawansowanych technik, takich jak polimorfizm po stronie serwera, przez co ataki mają szczególnie zmienną naturę. Polimorfizm po stronie serwera pozwala napastnikom generować unikatowy strumień złośliwego oprogramowania do każdego użytku, aby uniknąć wykrycia przez tradycyjne oprogramowanie antywirusowe. Skrypty w języku PHP są często używane na stronie napastnika do generowania kodu w locie. Przez to, ataki te nieustannie się zmieniają co sprawia, że bardzo trudno rozpoznać je i wykryć za pomocą tradycyjnych środków obronnych bazujących na sygnaturach." - powiedział Paul Wood, dyrektor ds. analiz cyberbezpieczeństwa w firmie Symantec.

Z raportu Symantec Intelligence wynika także, że w lutym Arabia Saudyjska pozostała krajem najbardziej dotkniętym przez spam, którego udział wynosił 76,2 proc.). Krajem najbardziej dotkniętym phishingiem pozostała Holandia, w której jedną na 152,8 wiadomości zidentyfikowano jako próbę wyłudzenia informacji. Z kolei najwyższy udział zainfekowanych wiadomości w poczcie e-mail odnotowano w Luksemburgu, gdzie jedna na 63,9 wiadomości została zidentyfikowana jako złośliwa.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu