SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfra+ -marketing bezpośredni w hipermarketach

Arteria - firma marketing service - oraz Cyfra+ zakończyły pierwszy etap sprzedaży oferty platformy cyfrowej za pośrednictwem InfoCentra

Arteria - firma marketing service - oraz Cyfra+ zakończyły pierwszy etap sprzedaży oferty platformy cyfrowej za pośrednictwem InfoCentra. W przedsięwzięciu tym wykorzystano nową arterię komunikacyjną, jaką stanowią hipermarkety. W skali roku galerie handlowe odwiedza ponad dziesięć milionów klientów.

Po raz pierwszy na dużą skalę zdecydowano się wykorzystać nowe, dotychczas słabo eksploatowane medium komunikacyjne - duże centra handlowe. Umożliwiło to zarówno aktywne, jak i efektywne wykorzystanie narzędzi marketingu bezpośredniego w dotarciu do potencjalnego klienta. W skali roku ponad połowa z dziesięciu milionów klientów hipermarketów zadeklarowała, że widziała stoisko Cyfry+. Statystyki wykazały, że przez rok ponad milion osób zapytało o produkt lub uczestniczyło w promocjach. Oznacza to, że nowe medium komunikacyjne, jakim są galerie handlowe, to jedno z najskuteczniejszych miejsc do prowadzenia efektywnych działań sprzedażowych i promocji brandu.

- Wykorzystaliśmy przewagę, jaką dają hipermarkety - tj. traffic na wysokim poziomie (ilość klientów, ich rotacja) oraz nastawienie na kupowanie - powiedziała Joanna Muczyńska, dyrektor działu wsparcia sprzedaży w firmie Arteria, odpowiedzialna za projekt dla Cyfry+.
- Na bieżąco badaliśmy też poziom zainteresowania wśród klientów hipermarketu. Reagowaliśmy na spadek zainteresowania, przenosząc InfoCentra w inne miejsca - na przykład do nowo otwartych galerii handlowych. Pozwalało to na prowadzenie i utrzymywanie efektywnej sprzedaży.

Najważniejszy cel działania InfoCentrów to pozyskanie nowych abonentów Cyfry+. Aktywność wspierająca sprzedaż opierała się na kilku elementach:

- Pełna prezentacja produktu i edukacja potencjalnych klientów. Było to możliwe dzięki wyszkolonemu personelowi. Do każdego stoiska dedykowano czteroosobową załogę. W sumie, przy całym projekcie (zarówno w regionie jak i w centrali w Warszawie) pracowało ponad 100 osób.
- Kompleksowa obsługa klientów. Każdy zainteresowany otrzymywał pełen pakiet informacji dotyczących produktu i usługi. W przypadku zakupu - w InfoCentrze mógł dopełnić wszelkich formalności. Oszczędność czasu klienta to zaleta scentralizowanego systemu obsługi.
- Promocje sprzedażowe. Organizowano je cyklicznie, wykorzystując preteksty sezonowe i nowości (święta, nowe programy, wydarzenia sportowe, muzyczne itp.) Promocje obejmowały konkursy z nagrodami, zabawy, udział znanych osób a także materiały POS. W ciągu jednego roku przeprowadzono 420 promocji sprzedażowych i rozdano 500 000 ulotek.

Oprócz działań sprzedażowych, celem projektu było także budowanie pozytywnego wizerunku marki Cyfra+ . Wysoki efekt rozpoznawalności osiągnięto dzięki usytuowaniu stoisk w miejscach o tzw. high traffic rate (wysokim wskaźniku ruchu), czyli w najczęściej odwiedzanych galeriach handlowych. Dzięki czemu wielu klientów hipermarketu nastawionych na zakupy ma kontakt z promowanym brandem. Taka forma promocji jest skuteczniejsza niż w przypadku innych nośników np. billboardów.

Dołącz do dyskusji: Cyfra+ -marketing bezpośredni w hipermarketach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl