Cyfrowa muzyka pokona płyty CD w 2016 r.

Jeśli obecne tendencje zostaną podtrzymane, pobrania cyfrowejmuzyki w USA już w przyszłym roku przyniosą więcej przychodu niżtradycyjne kanały sprzedaży. W skali globalnej przełom powiniennastąpić w 2016 roku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na razie jednak, pomimo ze cyfrowa muzyka cieszy się corazwiększą popularnością, fizyczne nośniki wciąż przynoszą więcejpieniędzy na prawie każdym rynku na świecie.

Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przemysłu Fonograficznego(International Federation of the Phonographic Industry - IFPI)sytuacja ta już niedługo się zmieni. Przychód z muzyki w formaciecyfrowym ma na całym świecie zrównać się z przychodem z muzyki natradycyjnych płytach CD do 2016 roku, a w USA ma to się stać w rokuprzyszłym.

IFPI zaczęła analizować cyfrowy rynek muzyczny w 2004 roku.Wówczas przynosił on zaledwie 2 proc. ogółu wpływów, ale już nakoniec 2008 roku wskaźnik ten wyniósł 20 proc., rosnąc w stałym5-proc. tempie od roku 2005. Najszybciej sytuacja rozwija się zaoceanem, gdzie na koniec ubiegłego roku sprzedaż cyfrowa stanowiła36 proc. całkowitego przychodu.

Tymczasem jedynym krajem na świecie, w którym cyfrowa muzykaprzynosi więcej pieniędzy od sprzedawanej tradycyjnie, jest KoreaPołudniowa. Już w 2006 roku zapewniła ona 56 proc. całkowitychwpływów. Z kolei daleko w tyle jest Europa, gdzie w zeszłym rokuwskaźnik ten wyniósł zaledwie 11 proc.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu