Cyfrowy Polsat wkrótce będzie mieć już trzy usługi

Cyfrowy Polsat miał w pierwszym półroczu wyższe przychody niż roktemu, ale spadł zysk netto spółki. Platforma planuje na początkuprzyszłego roku uruchomić usługę zintegrowaną, w której składoprócz telewizji wejdzie telefonia komórkowa oraz dostęp dointernetu.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Przychody Cyfrowego Polsatu w pierwszympółroczu br. wyniosły 660 mln zł i były o 25 proc. wyższe niż wanalogicznym okresie ub.r Spadł natomiast zysk netto spółki - o 10proc. do 171 mln zł. Jak poinformowano na konferencji prasowej,powodem tego spadku było głównie wpływ osłabienia się złotego(spółka część kosztów licencji programowych oraz przesyłu sygnałudenominuje w euro i w dolarach). Zysk netto bez uwzględniania tegoczynnika wyniósłby 173 mln zł, czyli o 21 proc. więcej niż rokwcześniej - podali przedstawiciele spółki.

Na koniec czerwca br. Cyfrowy Polsat miał2,84 mln abonentów (2,31 mln z nich korzystało z PakietuFamilijnego, a także Premium, a 533 tys. z Pakietu Mini),z czego w samym II kwartale br. zwiększył swoją bazę o 40,4 tys.klientów. - Platforma N pozyskała w tym czasie 8 tys. abonentów -podkreślił na konferencji Dominik Libicki, prezes CyfrowegoPolsatu (na koniec czerwca br. N miała 557 tys.abonentów). W okresie od 30 czerwca 2008 roku największej polskiejplatformie przybyło 556 tys. klientów, czyli jej baza wzrosła o 24proc. Największy wzrost wynoszący aż 76 proc. odnotował jednakPakiet Mini, zaś liczba klientów Pakietu Familijnego powiększyłasię tylko o 16 proc.

Wskaźnik ARPU (przychód na jednego abonenta) dla całejplatformy wyniósł w I półroczu br. 34,6 zł, czyli tylesamo co rok wcześniej. Natomiast ARPU samego Pakietu Familijnegowzrosło z 38,3 zł do 40,1 zł. W górę poszedł też churn(współczynnik odpływu abonentów), który na koniec czerwca br.ukształtował się na poziomie 9,4 proc. wobec 7 proc. rok wcześniej.W II połowie roku spółka spodziewa się spadku tego wskaźnika,wprowadziła bowiem programy utrzymaniowe skierowane do obecnychabonentów. - Całoroczny churn powinien znaleźć się w przedzialemiędzy 9 a 10 proc. - powiedział Libicki.

Platforma intensywnie przygotowuje się do sezonujesiennego, który tradycyjnie jest najważniejszym okresemsprzedażowym na rynku płatnej telewizji. Pojawią się nowe ofertypromocyjne, a we wrześniu br. Cyfrowy Polsat wprowadzi do swojejoferty dwa nowe kanały: Polsat HD i Polsat Futbol, uruchomi takżerównoległe transmisje meczów Ligi EuropejskiejUEFA na czterechdodatkowych kanałach. Wykorzystany zostanie do tego transponder nasatelicie Hot Bird, który spółka wynajęła w maju br. Do końca rokumają uruchomione zostać na nim kolejne nowe usługi, ale DominikLibicki, nie chciał zdradzić, co to będzie.

W IV kwartale br. Cyfrowy Polsat planuje rozpocząć testyabonenckie usługi zintegrowanej, która ma składać się zdotychczasowej oferty telewizyjnej poszerzonej o telefoniękomórkową i szerokopasmowy dostęp do internetu. Do tego czasu niebędą prowadzone żadne specjalne działania promocyjne oferty MVNO,która działa już od jesieni 2008 roku. - Usługę telefonicznąsprzedajemy naszym klientom obecnie tylko przy okazji - wyjaśniłprezes Cyfrowego Polsatu.

Usługę dostępu do internetu Cyfrowy Polsat świadczyćbędzie drogą radiową. Na razie jednak nie podpisał onumowy ze spółką Sferia (należy ona podobnie jak platforma doZygmunta Solorza-Żaka), z inwestycji w którą wycofał się wiosną br.pod wpływem mniejszościowych akcjonariuszy, a to właśnie Sferiadysponuje 15-letnią licencję na korzystanie z pasma radiowego 850MHz nazywanego tzw. "złotą częstotliwością". DominikLibicki w rozmowie z Wirtualnemedia.pl powiedział jednak,że Cyfrowy Polsat prowadzi rozmowy nie tylko ze Sferią, ale także zinnymi operatorami. - Chcemy mieć pełen przegląd rynku - dodał. Niewyklucza on także uruchomienia dostępu do internetu poprzezsatelitę, ale tylko w ramach uzupełnienia podstawowej ofertyświadczonej drogą radiową. Komercyjny start usługi zintegrowanejprzewidziany jest na I kwartał 2010 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu