SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat ze wzrostem zysku i o 12 proc. liczby abonentów

Cyfrowy Polsat zakończył III kwartał br. wzrostem przychodów o 16 proc., a zysku netto – o 15 proc. W ciągu roku liczba abonentów platformy poszła do góry o 12 proc. i wyniosła na koniec września br. 3,28 mln klientów.

Cyfrowy Polsat ze wzrostem zysku i o 12 proc. liczby abonentów

Przychody spółki w okresie lipiec – wrzesień br. wyniosły 363,57 mln zł (rok wcześniej 313,80 mln), zaś zysk netto – 68,93 mln zł (60,16 mln zł). Natomiast, w sumie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 221,52 mln zł zysku netto wobec 188,88 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach wynoszących odpowiednio 1105,83 mln zł i 928,85 mln zł.

Na koniec III kwartału br. platforma miała 3,278 mln abonentów telewizji, co oznacza wzrost o 14 tys. w samym III kwartale oraz o 361 tys. w ujęciu rok do roku. Z pakietu Familijnego korzystało 2,596 mln klientów, co w porównaniu z II kwartałem br. oznacza wzrost o 4 tys. abonentów, a w porównaniu z tym samym okresem ub.r. wzrost o 253 tys. abonentów. Z kolei pakiet Mini/Mini Max miał w III kw. 682 tys. abonentów, czyli odpowiednio o 10 tys. i 108 tys. więcej.

Na koniec września 2010 roku z telefonii komórkowej Cyfrowego Polsatu korzystało z kolei 60 tys.  użytkowników (więcej o 19 tys. niż w II kwartale br.), a z usługi dostępu do internetu, uruchomionej w lutym br., 15 tys. abonentów (wzrost o 5 tys.).

Średni przychód na abonenta (ARPU) pakietu Familijnego wyniósł w III kwartale br. 41,9 zł po wzroście o 4 proc. rok do roku. Natomiast ARPU pakietu Mini wzrosło aż o 19 proc. do 11,1 zł. Churn (współczynnik odpływu abonentów) na koniec 9 miesięcy br. wyniósł 10,2 proc. (wzrost o 2,2 pkt.proc.), czyli tyle ile prognozowała wcześniej spółka.

W poniedziałek 15 listopada br. Cyfrowy Polsat ogłosił, że za 3,45 mld zł przejmie 100 proc. udziałów w Telewizji Polsat (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat ze wzrostem zysku i o 12 proc. liczby abonentów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kubica
Zysk większy, abonentów przybywa, Cyfrowy Polsat pruje do przodu aż miło, a dzięki temu mamy wreszcie na rynku ofertę multimedialną z prawdziwego zdarzenia.
8 8
odpowiedź
User
Marcin
18 października 2010 kupiłem Polsat w opcji familijny HD z pakietem promocyjnym na jeden miesiąc- pełny pakiet kanałów. 16 Listopada udałem się do placówki tam gdzie podpisywałem umowę aby zrezygnować z pełnego pakietu i zostawiłem tylko ten pierwotny, który chciałem tzn familijny HD. Po kilku dniach od zapłacenia pierwszego abonamentu otrzymałem komunikat sms: „Prosimy o uregulowanie zaległej kwoty w wysokości 99 zł + 15 zl VOD”. 20 listopada 2010 Logując się na ich stronie www napisałem do nich reklamację dotyczącą kwestii opłat za 1 miesiąc, przesyłając skan rezygnacji z pełnego pakietu, i do dziś nie otrzymałem żadnej odpowiedzi [śmiech na Sali….]. Sprawa ucichła do nastepnego miesiąca kiedy znów otrzymałem sms z hasłem prosimy o uregulowanie zaległej kwoty abonamentu… więc znów piszę do niech reklamacje przez ich strone [złożona 28 grudnia], otrzymałem informacje że moja prośba zostanie rozpatrzona… do dziś tj 6.01.2011 cisza , prócz kolejnego sms’a :”Prosimy o natychmiastowe uregulowanie zaległej wplaty ”. No to chwila tak Polsat traktuje nowych Klientów, najpierw daje niby w promocji pełen pakiet za darmo przez pierwszy miesiąc, a potem każe za niego płacić i nęka sms’ami. Jaki jest kontak do Klienta: ŻADEN, totalna olewka ze strony tej firmy. NIE POLECAM ICH ze względu na sposób w jaki działają i jak traktują NOWYCH KLIENTÓW, dla nich liczy się tylko kasa, A CIEBIE DROGI KLIENCIE MAMY W NOSIE… Obecnie czekam aż odłączą mi sygnał TV->wówczas skladam zażalenie do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w tej sprawie. Na pewno nie dam się zastraszyć ich sms’ami! Opłata jest naliczona błędnie, a KONTAKT Z KLIENTEM ZE STRONY POLSATU JEST SKANDALICZNY!!!!. GDYBYM WIEDZIAŁ ŻE TAK BĘDZIE NIGDY BYM NIE PODPISAŁ UMOWY Z TĄ FIRMĄ, teraz tracę czas na dochodzenie swoich racji....
8 8
odpowiedź