SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w lutym. W czołówce Wirtualnemedia.pl

Radio RMF FM było najczęściej cytowanym medium w lutym br. - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Na informacje stacji powoływano się w mediach 2688 razy. Podium uzupełniają TVN24 i "Rzeczpospolita".

Article

W lutowym zestawieniu najczęściej cytowanych mediów według IMM miejsce pierwsze zajęło radio RMF FM. Kolejne miejsca należą do TVN24 (2259 cytowań) oraz "Rzeczpospolitej" (1931 cytowań). Do ogólnego zestawienia trafiło łącznie po 4 stacje telewizyjne i radiowe, 5 tytułów prasowych oraz dwa portale internetowe. W lutym dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 27 594 razy (20 842 w portalach internetowych, 3 725 razy w prasie, 2 281 w telewizji i 746 w radio).


Najczęściej cytowanym tytułem prasowym była w lutym "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Gazetę Wyborczą" (1278 wzmianek) i "Dziennik Gazetę Prawną" (1130 wzmianek).

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Do Rzeczy", którego informacje były w innych mediach przytaczane 266 razy. Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był "Forbes" (126 cytowań).


Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24, następnie TVN (1749 cytowań) oraz TVP Info (1356 cytowań).

Liderem najczęściej cytowanych stacji radiowych jest RMF FM. Rozgłośnia wyprzedziła Radio Zet, na którego informacje powoływano się razy 1300 razy oraz Program Trzeci Polskiego Radia, który był cytowany 1107 razy.

Najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym w lutym była Wirtualna Polska, której informacje inne media cytowały w lutym 1081 razy. Podium uzupełnia Onet (622 wzmianek) oraz WPolityce.pl (234 wzmianki). Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 173 razy.

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Dziennik Gazeta Prawna. Kolejne miejsca zajęły dziennik "Puls Biznesu" (404 wzmianki) oraz miesięcznik "Forbes".
 

Radio Gdańsk było w lutym najczęściej cytowanym medium regionalnym - na informacje rozgłośni powoływano się 150 razy. Kolejne miejsca zajęły Radio Plus i Radio Kraków - odpowiednio 126 i 106 wzmianek.

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio, telewizji oraz portali internetowych w których padały nazwy mediów: tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych , stacji telewizyjnych lub tytuły ich programów. Analiza obejmuje wszystkie przekazy, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. IMM opracowuje raport na podstawie wszystkich tych przekazów, w których media powołują się na doniesienia innych mediów. Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w lutym. W czołówce Wirtualnemedia.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rony
Bogdan Zalewski miał swój udział w cytowalności w ostatnim czasie. :-)
15 8
odpowiedź
User
aZaliż
Cytowalność nie jest równoznaczna z opiniotwórczością.
18 9
odpowiedź
User
bonk
Cytowalność nie jest równoznaczna z opiniotwórczością.


Paski TVP Info są, azaliż.
11 8
odpowiedź