SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bauer na 13 pism krzyżówkowych wydał 15,8 mln zł, ich poprzedni wydawca zwiększył przychody

W ub.r. firma Rozrywka, publikująca czasopisma z krzyżówkami i jolkami i sudoku, zwiększyła przychody o 1,5 proc. do 10,01 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 6,9 proc. jej zysk sprzedażowy zmalał z 2,57 do 2,22 mln zł. Pod koniec roku sprzedała Wydawnictwu Bauer prawa do 13 tytułów za 15,8 mln zł.

Article

Na zeszłoroczne przychody Rozrywki złożyło się 9,84 mln zł ze sprzedaży produktów (czyli wydawanych czasopism) oraz 169,7 tys. zł ze sprzedaży towarów i materiałów.

W portfolio firmy było 13 czasopism z krzyżówkami i jolkami i sudoku, m.in. dwutygodnik „Rozrywka” oraz kilka miesięczników, kwartalników i roczników w większości opartych na marce „Rozrywka” (m.in. „Rewia Rozrywki”, „Rozrywka. Jolki”, „Rozrywka. Nie Tylko Sudoku”, „Rozrywka dla Każdego”).

Koszty operacyjne spółki zwiększyły się dużo mocniej od wpływów - o 6,9 proc. do 7,79 mln zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 2,36 do 2,5 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,27 do 2,4 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 1,66 do 1,68 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 14,4 etatów, na koniec roku pracowało 16 osób.

W konsekwencji zysk sprzedażowy brutto zmalał z 2,57 do 2,22 mln zł.

Bauer zapłacił 15,8 mln zł za 13 czasopism

Pod koniec ub.r. Wydawnictwo Bauer kupiło od Rozrywki prawa do wydawania trzynastu magazynów krzyżówkowych, zarządza nimi od początku lutego.

- Bardzo cenimy tworzoną przez wybitnych specjalistów ofertę Rozrywki. Będziemy kontynuować - mam nadzieję, że we współpracy z nimi - tę tradycję, dostarczając miłośnikom rozrywek umysłowych ambitne i ciekawe produkty - uzasadnił Tomasz Namysł, wiceprezes Bauera.

W sprawozdaniu Rozrywka podała, że osiągnęła z tej transakcji 15,8 mln zł przychodów. Z drugiej strony pozostałe koszty operacyjne firmy w związku z aktualizacją wartości aktywów niefinansowych poszły w górę z 1,1 do 708,4 tys. zł.

W efekcie sprzedaży swojego portfolio zysk brutto Rozrywki zwiększył się z 2,9 do 17,31 mln zł, a zysk netto - z 2,35 do 14 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 3,31 mln zł, wobec 553 tys. zł rok wcześniej.

 

Dziewięciu udziałowców Rozrywki ma walory stanowiące po 10,59 proc. kapitału spółki, w tej grupie są jej prezes Iwona Broniarek oraz członkowie zarządu Stanisław Bisko i Ryszard Białek. W elektronicznym KRS nie podano jeszcze relacji z walnego zgromadzenia, na którym wspólnicy zdecydują, na co przeznaczą zeszłoroczny zysk.

Na koniec ub.r. firma miała 20,09 mln zł w kasie i na rachunkach, wobec 1,3 mln zł przed rokiem. Kapitał własny w ciągu roku poszedł w górę z 2,52 do 14,52 mln zł.

Bauer wydaje pisma krzyżówkowe od dwóch dekad

Wydawnictwo Bauer w segmencie pism z krzyżówkami i łamigłówkami jest obecne od 2002 roku. W ostatnich latach firma rozbudowywała swoje portfolio. Pod koniec ub.r. wprowadziła do sprzedaży miesięcznik "Panoramiczne Plus", uzasadniała wtedy, że „magazyny z krzyżówkami i łamigłówkami dla dorosłych i dzieci cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem czytelników”.

Natomiast pod koniec czerwca br. Bauer wprowadził do sprzedaży miesięcznik krzyżówkowy „500 Wykreślanek”.

W 2020 roku przychody Wydawnictwa Bauer zmalały o 13,4 proc. do 360,8 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 16 proc. jego zysk netto wzrósł ze 106,7 do 107,8 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Bauer na 13 pism krzyżówkowych wydał 15,8 mln zł, ich poprzedni wydawca zwiększył przychody

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzyżówkowicz
Szkoda, oby nowy wydawca nie obniżył poziomu
odpowiedź
User
.
To jest prawdziwe życie. Cała podWarszawa rozwiązuje rano w WKD.
Tam są chyba jakieś nagrody, gdy poprawnie wypełniona wyśle się na czas, ale większość rozwiązuje jedynie dla satysfakcji. To samo z "Jeden z dziesieciu" w TVP2. Lata lecą, tablety nie tablety, a papierowe krzyżówki mają większy nakład niż niejedna gazeta.
odpowiedź
User
YKK
Jedni inwestują w digital, a inni w krzyżówki.
odpowiedź