SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czytelnictwo dzienników w województwach: „Gazeta Wyborcza” wyprzedziła „Fakt” w małopolskim i mazowieckim

W sześciu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od lutego do lipca 2015 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Z drugiego na pierwsze miejsce w województwie dolnośląskim awansował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytana była „Gazeta Wyborcza” (Agora). „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 1,56 pkt. proc. do 13,43 proc., a „Gazeta Wyborcza” w okresie od lutego do lipca 2015 roku miała wynik na poziomie 10,17 proc., po spadku o 1,91 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

W województwie łódzkim nowym liderem czytelnictwa został „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 0,50 pkt. proc. i wyniósł 17,57 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Dziennika Łódzkiego” (Polska Press Grupa) zmniejszyło się o 3,76 pkt. proc. do 16,87 proc.

W Małopolsce z czwartego na pierwsze miejsce awansowała „Gazeta Wyborcza” (Agora), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Fakt”. „Gazeta Wyborcza” zanotowała wzrost wskaźnika czytelnictwa o 3,38 pkt. proc. do 11,11 proc., a wynik „Faktu” w badanym okresie uplasował się na poziomie 8 proc., po spadku o 5,20 pkt. proc.

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie mazowieckim również została „Gazeta Wyborcza”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 1,68 pkt. proc. i wyniósł 12,04 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Faktu” zmniejszyło się o 4,90 pkt. proc. do 10,60 proc.

Na pierwsze miejsce w województwie pomorskim awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), który wyprzedził „Fakt”. Oba tytuły zanotowały jednak spadki wskaźnika czytelnictwa: „Dziennik Bałtycki” - o 2,74 pkt. proc. (do 13,38 proc.), a „Fakt” - o 5,11 pkt. proc. (do 11,31 proc.).

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie warmińsko-mazurskim został „Fakt” (awansował on z trzeciej lokaty). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 0,19 pkt. proc. i wyniósł 5,08 proc. Natomiast tytuł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Edytor) w najnowszej fali nie został uwzględniony w badaniu, a jego wynik w fali luty - lipiec 2014 wyniósł 18,79 proc. (wówczas tytuł ten był liderem).

Dolnośląskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 758)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 565)

Procent respondentów

Fakt

13,43%

12,37%

Polska Gazeta Wrocławska

12,14%

11,97%

Gazeta Wyborcza

10,17%

11,46%

Super Express

5,41%

4,17%

Metro

5,00%

4,95%

Nasze Miasto

3,01%

3,29%

Przegląd Sportowy

2,15%

1,97%

Dziennik Gazeta Prawna

1,98%

2,24%

Puls Biznesu

1,57%

1,83%

Rzeczpospolita

1,31%

1,33%

Sport

0,33%

0,37%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,01%

0,02%

Wirtualnemedia.pl

Kujawsko-pomorskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 543)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 444)

Procent respondentów

Gazeta Pomorska

20,36%

19,66%

Fakt

8,48%

8,11%

Gazeta Wyborcza

8,47%

9,37%

Express Bydgoski

7,90%

8,09%

Super Express

4,18%

3,68%

Nowości – Dziennik Toruński

2,91%

3,20%

Przegląd Sportowy

2,70%

3,14%

Metro

1,50%

1,48%

Dziennik Gazeta Prawna

0,98%

1,19%

Rzeczpospolita

0,83%

0,96%

Puls Biznesu

0,21%

0,26%

Wirtualnemedia.pl

Lubelskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 571)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 434)

Procent respondentów

Fakt

11,63%

11,28%

Gazeta Wyborcza

11,37%

11,03%

Super Express

8,51%

8,57%

Polska Kurier Lubelski

5,81%

5,03%

Przegląd Sportowy

2,87%

2,90%

Dziennik Gazeta Prawna

2,83%

3,40%

Rzeczpospolita

2,66%

2,89%

Metro

0,52%

0,68%

Nasze Miasto

0,27%

0,34%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,25%

0,33%

Puls Biznesu

0,25%

0,33%

Wirtualnemedia.pl

Lubuskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 267)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 203)

Procent respondentów

Gazeta Lubuska

31,62%

28,53%

Fakt

9,89%

9,10%

Gazeta Wyborcza

6,60%

4,13%

Super Express

4,96%

3,61%

Przegląd Sportowy

3,71%

3,50%

Nasze Miasto

1,71%

0,45%

Metro

1,64%

2,16%

Dziennik Gazeta Prawna

1,04%

1,37%

Rzeczpospolita

0,64%

0,84%

Wirtualnemedia.pl

Łódzkie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 658)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 500)

Procent respondentów

Express Ilustrowany

17,57%

15,78%

Polska Dziennik Łódzki

16,87%

17,38%

Fakt

7,86%

7,18%

Gazeta Wyborcza

7,31%

6,80%

Metro

4,19%

4,46%

Nasze Miasto

3,93%

4,15%

Przegląd Sportowy

3,34%

3,79%

Super Express

2,93%

3,27%

Dziennik Gazeta Prawna

1,05%

1,38%

Rzeczpospolita

0,46%

0,49%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,33%

0,44%

Wirtualnemedia.pl

Małopolskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 868)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 676)

Procent respondentów

Gazeta Wyborcza

11,11%

11,07%

Polska Gazeta Krakowska

9,00%

9,04%

Dziennik Polski

8,66%

7,78%

Fakt

8,00%

8,13%

Super Express

3,76%

3,91%

Metro

3,00%

3,07%

Dziennik Gazeta Prawna

2,47%

3,18%

Przegląd Sportowy

1,91%

2,13%

Rzeczpospolita

1,85%

2,08%

Nasze Miasto

1,32%

1,41%

Puls Biznesu

0,14%

0,18%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,11%

0,15%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo dzienników w województwach: „Gazeta Wyborcza” wyprzedziła „Fakt” w małopolskim i mazowieckim

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prasoznawca
Drodzy analitycy, dlaczego porównujemy względem siebie przyrosty i spadki w dwóch różnych grupach czytelników? Zmeniając górną dolną gracę wieku "wykrzywiamy" sens tego badania, a nie sposób podać, żadnych konkretnych wniosków. W buty to mozna wsadzić, całą tą analitykę, bo niewarte jest to przysłowiowego "funta kłaków". Krótko mówiąc "kawał dobrej nikomu niepotrzbnej roboty".
Czy może nie daj Boże zapłacił komuś za to pseudo badanie ? Oby nie, a jeśli tak, to niech wystąpi o zwrot kosztów.
10 8
odpowiedź
User
pytanie
Jak to mozliwe, ze Rzeczpospolita przy sprzedazy ok. 55 tys. ma tak marne czytelnictwo nizsze niekiedy niz Puls Biznesu? To pokazuje chyba, ze z ta ich sprzedaza musi byc cos nie tak. Moze to wyjasniac np. ZKDP?
8 8
odpowiedź
User
zkdp
w lubelskim w zestawieniu zabraklo dziennika wschodniego
8 8
odpowiedź