„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w lipcu

W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w lipcu

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lipcu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 967 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 2,39 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 741 egz., o 0,33 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-lipiec-2018-gazeta-wyborcza,7171234604230273a ##

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 11,38 proc. do 3 651egz.

Na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 1 818 egz. znalazła się „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten pochwalić się mógł wzrostem wynoszącym 10,25 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 17,08 proc. do 301 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

grafika

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), który awansował z drugiej lokaty. Jego wynik wyniósł 1 127  egz., po wzroście o 198,15 proc.

Drugie miejsce zajął „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM)., awansujący z osiemnastej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 796 egz., po wzroście o 1347,27 proc.

Podium uzupełnia „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 60,39 proc. do 571 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-w-lipcu-2018-roku,7171233942763649a ##

Największym wzrostem - o 1490 proc. do 159 egz. - pochwalić się mógł „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 18., po awansie z 22. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Krakowska” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 1. na 10. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 31,42 proc. i ostatecznie wyniósł 310 egz.

grafika

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style