Dawtona po ponad 30 latach zmienia wizerunek

Dawtona – polska, rodzinna firma produkująca m.in. koncentraty i soki – od ponad 33 lat obecna na rynku przetworów warzywnych, przechodzi proces rebrandingu marki, będącej parasolem dla 11 kategorii FMCG. Marka ma teraz nowe hasło „Prosto z naszego pola”.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Dawtona po ponad 30 latach zmienia wizerunek

Przez lata Dawtona była kojarzona głównie z produktami na bazie pomidorów - passaty, koncentraty, ale i warzywa konserwowe czy sosy na ciepło, soki warzywne.

Nowemu pozycjonowaniu Dawtony towarzyszy hasło „Prosto z naszego pola”.

– Rebranding marki Dawtona to wyzwanie polegające na wydobyciu jej pełnego potencjału i podkreśleniu obietnicy, jaką składa konsumentom – jakości produktu płynącej z lokalności. Mamy do czynienia z marką, która już jest diamentem, ale potrzebuje wyeksponowania swojego charakteru i potencjału, by przyciągnąć nowych konsumentów, nie tracąc lojalności dotychczasowych – wyjaśnia Wiktoria Jaroma, marketing manager w Dawtona.

Rebranding to także sposób na odświeżenie wizerunku polskiej marki na krajowym rynku w kontekście konkurencji międzynarodowej.

– Chcemy, aby Dawtona była nie tylko najchętniej wybieranym produktem w kategoriach, w których jesteśmy liderem, ale także marką, z którą konsument się utożsamia – ze względu na nasze wartości, jakość i polskie korzenie – wskazuje Wiktoria Jaroma. – W ramach podjętych działań Dawtona intensywnie rozwija także dystrybucję nowych produktów na krajowym rynku. Proces ten jest obecnie na ukończeniu, co pozwala marce skutecznie wprowadzać produkty z rebrandingiem na rynek i docierać do szerszego grona konsumentów – dodaje.

Dawtona, materiały prasowe

Nowe logo Dawtona, przedstawiające postać kobiety, podkreśla rodzinny charakter marki oraz jej głębokie zakorzenienie w polskiej tradycji. Symbolizuje historię i doświadczenie, które od 33 lat definiują Dawtonę jako polską, rodzinną firmę – posiadającą rolnictwo w DNA.

Nowa kampania Dawtony

Rebranding uwzględnia także nowy design opakowań, akcentujący lokalne pochodzenie warzyw i optymalny czas zbiorów.

Komunikacja rebrandingu odbyła się w ramach kampanii mediowej 360 stopni, obejmującej telewizję, działania online, social media oraz materiały POS. Strategię opracowało CPC, brandingiem zajęło się BNA, platformę komunikacyjną przygotowała agencja Przestrzeń, a produkcję koordynowała agencja Spokój. Digital i stronę internetową stworzyło Fluo, zaś działania mediowe prowadził dom mediowy Value Media oraz agencja performance Yupi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta