SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DDB Warszawa: wpływy 44 proc. w górę, 10,9 mln zł zysku

W ub.r. agencja reklamowa DDB Warszawa po rozpoczęciu obsługi T-Mobile Polska osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 43,6 proc. do 107,85 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 12,76 do 10,9 mln zł. Agencja zatrudniała 81 pracowników etatowych.

Paweł Kastory, prezes DDB WarszawaArticle

Wszystkie przychody DDB Warszawa osiągnęła z usług reklamowych. Wpływy z kraju zwiększyły się rok do roku z 73,02 do 107,13 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 2,08 mln zł do 716 tys. zł.

Duży wzrost wpływów agencji wynika przede wszystkim z faktu, że wiosną ub.r. po wygranym przetargu zaczęła obsługę reklamową T-Mobile Polska. Dla telekomu przygotowuje cykl kampanii oparty na sloganie „Bez nonsensów”. Od jesieni ub.r. w reklamach oferty sieci z internetem światłowodowym występuje aktorka Sonia Bohosiewicz, natomiast w sierpniu br. ambasadorem marketingowym sieci został piłkarz Robert Lewandowski.

Innymi dużymi klientami DDB Warszawa są firmy i marki McDonald’s, Durex i Porsche.

Agencja wiosną ub.r. po czterech latach działania pod marką DDB&Tribal wróciła do swojej pierwotnej nazwy rynkowej.

DDB Warszawa należy do koncernu marketingowego OmnicomGroup. Sama ma natomiast po 70 proc. w polskich spółkach grupy OMD, 100 proc. w DCC, 85 proc. w Gutenberg Networks Warszawa (zajmującej się produkcją materiałów reklamowych), 49 proc. w Corporate Profiles Consulting (specjalizuje się w doradztwie, pozycjonowaniu marek i konsultingu) i 48 proc. w BNA (zajmuje się identyfikacją wizualną).

W ub.r. wpływy sprzedażowe DDB Warszawa od powiązanych z nią podmiotów wyniosły 9,84 mln zł, z czego 7,07 mln zł od Gutenberg Networks, a 1,02 mln zł od PHD Media Direction. Natomiast inne przychody od firm powiązanych wyniosły 7,55 mln zł, na co złożyło się głównie 5,88 mln zł od polskiej spółki Omnicom Media Group i 1,05 mln zł od Gutenberg Networks.

Więcej na usługi obce i pensje

W ub.r. DDB Warszawa poniosła 103,62 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 73,14 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 41,7 proc. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 62,02 do 91,05 mln zł, na wynagrodzenia - z 8,64 do 9,82 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,66 do 1,87 mln zł.

W ub.r. w firmie na etacie pracowało średnio 81 osób (64 proc. kobiet stanowiły kobiety), o trzy więcej niż w 2018 roku. Pod koniec ub.r. członkiem zarządu agencji został Jakub Eichelberger, zastępca jej dyrektora zarządzającego.

Koszty amortyzacji zmalały ze 183 do 125 tys. zł, nakłady na zużycie materiałów i energii wzrosły z 602 do 643 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 34 do 112 tys. zł.

Wydatki wobec firm powiązanych kapitałowo z DDB Warszawa wyniosły 16,4 mln zł, z czego 13,05 mln zł wobec Gutenberg Networks.

Dzięki wyższemu wzrostowi przychodów niż kosztów operacyjnych w górę poszły wskaźniki rentowności sprzedażowej agencji. Zysk sprzedażowy brutto wzrósł z 8,76 do 12,02 mln zł, zysk sprzedażowy - z 1,95 do 4,23 mln zł, zysk operacyjny - z 2 do 4,23 mln zł

Natomiast wpływy finansowe spółki (stanowią je przede wszystkim dywidendy) zmniejszyły się z 11,3 do 7,66 mln zł, co przełożyło się na spadek zysku brutto z 13,21 do 11,82 mln zł i zysku netto z 12,76 do 10,9 mln zł.

Bezpośrednim właścicielem DDB Warszawa jest spółka DHE Regional Limited, ma 70 proc. udziałów agencji. Po 15 proc. należy do prezesa agencji Pawła Kastorego i członka jej zarządu Szymona Gutkowskiego. Rok wcześniej 7 proc. udziałów należało do Marcina Mroszczaka, w ub.r. przejął je DHE Regional Limited.

18,2 mln zł skonsolidowanego zysku

Cała grupa kapitałowa DDB Warszawa, z pełnym uwzględnieniem wyników spółek zależnych zgodnie z udziałem w ich kapitale, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 7,5 proc. do 656,38 mln zł.

Większość tej kwoty, z racji posiadanych udziałów domów mediowych z grupy OMD, wygenerowało planowanie i zakup mediów, wpływy w tym obszarze poszły w górę z 496,68 do 527,3 mln zł.

Przychody z usług reklamowych zmalały z 57,09 do 35,98 mln zł, a z produkcji spotów reklamowych - z 7,81 do 4,38 mln zł. Natomiast pozostałe wpływy poszły w górę z 48,76 do 88,72 mln zł.

Grupa DDB Warszawa osiągnęła w ub.r. 18,2 mln zł zysku netto, wobec 9,95 mln zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa: wpływy 44 proc. w górę, 10,9 mln zł zysku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
"64 procent kobiet stanowiły kobiety". Gdy Wenus zderza się z Marsem.
odpowiedź
User
Grażka
ciekawe jak się czuje TMobile wiedząc ile zysku daje, jak sobie świetnie wynegocjowali warunki :D
odpowiedź