SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Serwisy z memami tracą popularność. Bezuzyteczna najbardziej w dół - na czele Demotywatory przed Kwejkiem (TOP 10)

Najpopularniejszymi serwisami z memami i śmiesznymi multimediami są Demotywatory.pl, Kwejk.pl i Joemonster.org. W skali roku zdecydowana większość witryn zanotowała duże spadki odwiedzalności. Procentowo najwięcej straciły Bezuzyteczna.pl, Podaj.to, Repostuj.pl i Mistrzowie.org, a wzrosty osiągnął tylko Jbzdy.pl.

Article

W maju br. Demotywatory.pl odwiedziło 2,29 mln realnych użytkowników, czyli 8,38 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 94,96 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 57 minut i 39 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Kwejk.pl przy 1,29 mln użytkowników zanotował więcej odsłon (102,72 mln) i dłuższy średni czas korzystania (75 minut i 53 sekundy) od Demotywatorów. Natomiast Jbzdy.pl (Grupa Kwejk.pl) przy 745,9 tys. użytkowników miał 100,53 mln odsłon oraz 3 godziny, 5 minuty i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Trzecie miejsce pod względem zasięgu zajął Joemonster.org (Grupa Demotywatory.pl), który odwiedziło 1,17 mln użytkowników, wykonując 73,17 mln odsłon oraz korzystając średnio po 67 minut i 39 sekund. W zestawieniu jest jeszcze jedna witryna Grupy Demotywatory.pl - Mistrzowie.org, która zanotowała 371,2 tys. użytkowników, 12,16 mln odsłon oraz 81 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Z kolei na Bezuzyteczna.pl przeciętny użytkownik spędził tylko 8 minut i 59 sekund, na Fishki.pl (Grupa Interia.pl) - 13 minut i 17 sekund, a na Jeja.pl - 14 minut i 32 sekundy.

Na komputerach Demotywatory.pl odwiedziło 1,17 mln użytkowników, którzy wykonali 44,21 mln odsłon oraz spędzili na stronie średnio po 69 minut i 19 sekund.

Joemonster.org przy 885,4 tys. odwiedzających zanotował 72,07 mln odsłon oraz 88 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, a Kwejk.pl miał 739,8 tys. użytkowników, 48,6 mln odsłon oraz 63 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania.

Na Jbzdy.pl 489,2 tys. internautów wykonało 44,83 mln odsłon, a każdy spędził w serwisie przeciętnie 2 godziny, 14 minut i 11 sekund. W przypadku Mistrzowie.org średni czas korzystania wyniósł godzinę, 49 minut i 11 sekund.

Natomiast na Podaj.to przeciętny użytkownik spędził tylko 2 minuty i 48 sekund, na Repostuj.pl - 4 minuty i 41 sekund, a na Bezuzyteczna.pl - 7 minut i 4 sekundy.

Z kolei ma smartfonach i tabletach Demotywatory.pl zanotowały 1,25 mln użytkowników, 50,75 mln odsłon oraz 41 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Kwejk.pl miał 673,3 tys. użytkowników, czyli prawie dwa razy od Demotywatorów, ale zanotował więcej odsłon (54,12 mln) oraz dłuższy przeciętny czas korzystania przez internautę (godzina, 16 minut i 3 sekundy). Jeszcze wyższe wyniki liczby odsłon i średniego czasu korzystania - odpowiednio 55,7 mln oraz 2 godziny, 32 minut i sekundę - osiągnęło Jbzdy.pl, mając 471,1 tys. użytkowników.

W skali roku zdecydowana większość witryn zanotowała duże spadki odwiedzalności. Demotwatory.pl straciły 1,88 pkt proc. zasięgu (czyli 18,3 proc.), 62,74 mln odsłon (39,8 proc.) oraz 3 minuty i 37 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (5,9 proc.).

Kwejk.pl zanotował spadki o 3,29 pkt proc. i 36,54 mln odsłon (to 41,1 i 26,2 proc. w dół) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 11 minut i 55 sekund (a więc 18,6 proc.). Natomiast Joemonster.org stracił 2,24 pkt proc. zasięgu, 41,47 mln odsłon oraz 5 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 31,5, 36,2 i 7,4 proc. w dół).

Procentowo największe spadki zasięgu i liczby odsłon zanotowały witryny zamykające ranking. Bezuzyteczna.pl straciła 3,58 pkt proc. zasięgu i 36,13 mln odsłon (to 79,6 i 93,6 proc. w dół), Podaj.to -  2,81 pkt proc. zasięgu i 7,9 mln odsłon (81,4 i 92,5 proc. w dół), a Repostuj.pl - 1,98 pkt proc. zasięgu i 5,55 mln odsłon (78,3 i 84,5 proc. w dół).

Jako jedyny duży wzrost liczby odsłon - o 26,83 mln, czyli 36,4 proc.- osiągnęło Jbzdy.pl, mimo że zasięg witryny zmalał o 0,69 pkt proc. (czyli 20,2 proc.). Jednocześnie średni czas korzystania z niej przez internautę wydłużył się o godzinę i 22 minuty (to 80 proc. w górę).

Większość czołowych serwisów z memami i innymi śmiesznymi multimediami szczyt popularności osiągnęła kilka lat temu. W latach 2011-2012 Demotywatory i Kwejk odwiedzało miesięcznie po 4-5 mln internautów, czyli 20-25 proc. wszystkich użytkowników sieci w Polsce. Do 2015 roku liczba użytkowników tych witryn zmalała do ok. 2-2,5 mln. Jednocześnie liczba odsłon wykonywanych w ciągu miesiąca spadła z ponad 300 mln do ok. 100-150 mln.

Z czego mogą wynikać dalsze spadki? Na początku br. Facebook wprowadził kolejną dużą zmianę w swoim algorytmie, mocno obniżającą widoczność wpisów na fanpage’ach.  Tymczasem wiele serwisów z memami ma popularne profile facebookowe.

Na koniec maja fanpage Demotywatorów miał 1,91 mln użytkowników, Wiedzy bezużytecznej - 1,87 mln, a Kwejka - 1,64 mln (według danych platformy Sotrender). Były to najpopularniejsze pod tym względem profile polskich serwisów internetowych, a wśród marek mediowych wyprzedzało je tylko Radio Eska z 1,99 mln fanów.

Obecnie większość ruchu we wszystkich tych serwisach to wejścia bezpośrednie, a nie przekierowania z social media. Według danych z Similarweb.com w czerwcu na Demotywatorach odwiedziny bezpośrednie stanowiły 62,26 proc. ruchu, a przejścia z mediów społecznościowych - 26,56 proc. W przypadku Kwejka było to odpowiednio 68,11 i 24,79 proc., a w przypadku Bezuzyteczna.pl - 71,69 i 7,71 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy z memami tracą popularność. Bezuzyteczna najbardziej w dół - na czele Demotywatory przed Kwejkiem (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
anielski orszak tym portalom, teraz czas na pudelki
14 1
odpowiedź
User
Marek
Efekt facebooka?
6 1
odpowiedź
User
mm
Efekt facebooka?

To nie efekt facebooka tylko efekt kasy. Tak na chwilę obecną oceniam że 25% memów wyśmiewa zmyślone sytuacje,, wydarzenia, fakty. I tak sobie człowiek ogląda te memy i się zastanawia jaki imbecyl za nimi stoi.
5 1
odpowiedź
User
aZaliż
Ludzie z tego wyrastają.
A nowych fanów nie przybywa.
4 0
odpowiedź
User
Kacper
>Efekt facebooka?
To portale z memami wykreowały FB (i na odwrót) - ich konta były tylko na FB (garstka miała na NK), a i też przyciski udostępniania były FB-only. Portale wyrżnęły się same, z jednej strony publikując właśnie tam, a dwa że większość pododawała masę śmieci (reklamy, AdSense, jQuery, Flash, Bootstrap). Dodatkowo, Internet wraca do korzeni, czyli do czarnego humoru - dlatego na upadku reszty (z tych 3 czynników) tylko Dzida zyskuje (no i Wykop, ale on jest w innej tabeli).
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing