Dieter Schwar, właściciel Lidla i Kauflandu najbogatszym Niemcem

80-letni Dieter Schwarz, właściciel sieci spożywczych Lidl i Kaufland, jest najbogatszym Niemcem - wynika z opublikowanego przez "Welt am Sonntag" rankingu. Mimo kryzysu bogaci stają się coraz bogatsi - zauważa dziennik.

pap / bcz
pap / bcz
Udostępnij artykuł:

Gazeta przedstawiła listę tysiąca najbogatszych Niemców. Otwiera ją Dieter Schwarz, którego majątek szacowany jest na 41,8 miliarda euro. Z obrotem 113,3 mld euro Grupa Schwarz jest także największą firmą rodzinną w Niemczech.

Na drugim miejscu na liście "Welt am Sonntag" znajduje się rodzina Reimannów (marki Coty, Jacobs Douwe Egberts), której łączny majątek szacuje się na 21,45 mld euro. Trzecie miejsce przypada rodzinie Wolfganga Porsche (marki Porsche, VW) z 20,0 mld euro.

Sieć Lidl działa w 30 krajach, w Polsce ma ponad 700 sklepów. W 2019 roku Lidl prześcignął Biedronkę i znalazł się na czele listy najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce.

Kaufland ma w Polsce 213 sklepów. W zeszłym roku rachunkowym osiągnęła w Polsce wzrost przychodów sprzedażowych o 7,2 proc. do 10,62 mld zł, z czego 627,8 mln zł z usług reklamowych i innych. Zysk netto poszedł w górę ze 117,7 do 356,3 mln zł. Firma zapewnia, że nie odczuła negatywnych skutków epidemii.

 

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Reporterskie magazyny Polsatu z nową oprawą. "Stawiamy na większą dynamikę"

Reporterskie magazyny Polsatu z nową oprawą. "Stawiamy na większą dynamikę"

Przedświąteczna gorączka to żniwa dla złodziei danych osobowych

Przedświąteczna gorączka to żniwa dla złodziei danych osobowych

W Onecie wywiad z Donaldem Trumpem. Efekt współpracy między redakcjami

W Onecie wywiad z Donaldem Trumpem. Efekt współpracy między redakcjami

Dziennikarz polityczny przechodzi z "Super Expressu" do Kanału Zero

Dziennikarz polityczny przechodzi z "Super Expressu" do Kanału Zero

Ferrero Rocher na dłużej z Artegence

Ferrero Rocher na dłużej z Artegence

Grześki wystartowały z zimową kampanią

Grześki wystartowały z zimową kampanią