SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network

Na koniec 2011 roku w Polsce działało 54,6 tys. monitorów obsługujących technologię digital signage. Prawie dwie trzecie z nich należy do firmy Screen Network.

Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że wśród ekranów obsługujących technologię digital signage 96 proc. ma dostęp do internetu. Ponad dwie trzecie z nich ma rozmiar nie większy niż 42 cali. Wśród większych ekranów zdecydowanie najwięcej oferuje DDS Poland. Natomiast Screen Network - lider całej branży, do którego należy 63 proc. wszystkich nośników - wyraźnie najwięcej ma monitorów o rozmiarze od 21 do 42 cali.

FirmaInstalacje permanentne onlineInstalacje mobilne offlineRazem
Monitory do 21 caliNośniki do 42 caliNośniki powyżej 42 caliMonitory do 10 caliMonitory do 21 caliMonitory powyżej 21 cali
Internet Media Services SA5611154954983602402764
Call 2 Action21681133    3301
Screen Network471724 447437215035050034 536
DS Channel Poland 1593   162
DDS Poland  13 000   13 000
PRN Polska 619    619
3 Space SA 200    200
Razem694127 67317 87064871074054 582



- Sieci nośników digital signage rozwijają się w Polsce w wyjątkowo szybkim tempie. Dominują te zlokalizowane wewnątrz obiektów: w centrach handlowych, galeriach, hipermarketach, centrach biznesowych czy na dworcach. Ich rozwój nie jest związany z koniecznością pozyskiwania zezwoleń i decyzji administracyjnych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Inaczej jest w wypadku nośników sytuowanych w przestrzeni miejskiej, gdzie obowiązują coraz bardziej rygorystyczne zasady, podobnie jak w innych krajach. Generalnie dominuje zakaz umieszczania nośników emitujących „ruchome obrazy” („uliczna telewizja”), a zezwala się na „elektroniczne wyświetlacze statycznych obrazów - dodaje Kaczoń.

Zdaniem prezesa IGRZ barierą utrudniającą szybkie wdrażanie i rozwój outdoorowych nośników digital signage są obecnie ich wysokie ceny. - Stan ten będzie się zmieniać dość szybko, a nowe technologie coraz częściej będą widoczne na naszych ulicach - prognozuje Lech Kaczoń.

Dołącz do dyskusji: Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
;-)
Co za bzdury ten artykuł, screen network nie ma swoich ekranów:-), a każda z poszczególnych firm ma inna liczbę ekranów, za artykuł chyba ktoś zapłacił!!!;-)
odpowiedź
User
:>>
Gigantyczna bzdura. Artykuł kupiony a rzetelnością dziennikarską ma tyle wspólnego co rudy kot :) Ściema i tyle.
odpowiedź