SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network

Na koniec 2011 roku w Polsce działało 54,6 tys. monitorów obsługujących technologię digital signage. Prawie dwie trzecie z nich należy do firmy Screen Network.

Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network

Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że wśród ekranów obsługujących technologię digital signage 96 proc. ma dostęp do internetu. Ponad dwie trzecie z nich ma rozmiar nie większy niż 42 cali. Wśród większych ekranów zdecydowanie najwięcej oferuje DDS Poland. Natomiast Screen Network - lider całej branży, do którego należy 63 proc. wszystkich nośników - wyraźnie najwięcej ma monitorów o rozmiarze od 21 do 42 cali.

Firma Instalacje permanentne online Instalacje mobilne offline Razem
Monitory do 21 cali Nośniki do 42 cali Nośniki powyżej 42 cali Monitory do 10 cali Monitory do 21 cali Monitory powyżej 21 cali
Internet Media Services SA 56 1115 495 498 360 240 2764
Call 2 Action 2168 1133         3301
Screen Network 4717 24 447 4372 150 350 500 34 536
DS Channel Poland   159 3       162
DDS Poland     13 000       13 000
PRN Polska   619         619
3 Space SA   200         200
Razem 6941 27 673 17 870 648 710 740 54 582



- Sieci nośników digital signage rozwijają się w Polsce w wyjątkowo szybkim tempie. Dominują te zlokalizowane wewnątrz obiektów: w centrach handlowych, galeriach, hipermarketach, centrach biznesowych czy na dworcach. Ich rozwój nie jest związany z koniecznością pozyskiwania zezwoleń i decyzji administracyjnych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Inaczej jest w wypadku nośników sytuowanych w przestrzeni miejskiej, gdzie obowiązują coraz bardziej rygorystyczne zasady, podobnie jak w innych krajach. Generalnie dominuje zakaz umieszczania nośników emitujących „ruchome obrazy” („uliczna telewizja”), a zezwala się na „elektroniczne wyświetlacze statycznych obrazów - dodaje Kaczoń.

Zdaniem prezesa IGRZ barierą utrudniającą szybkie wdrażanie i rozwój outdoorowych nośników digital signage są obecnie ich wysokie ceny. - Stan ten będzie się zmieniać dość szybko, a nowe technologie coraz częściej będą widoczne na naszych ulicach - prognozuje Lech Kaczoń.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
;-)
Co za bzdury ten artykuł, screen network nie ma swoich ekranów:-), a każda z poszczególnych firm ma inna liczbę ekranów, za artykuł chyba ktoś zapłacił!!!;-)
8 8
odpowiedź
User
:>>
Gigantyczna bzdura. Artykuł kupiony a rzetelnością dziennikarską ma tyle wspólnego co rudy kot :) Ściema i tyle.
8 8
odpowiedź
User
Media Elements
Skąd ta agresja wobec rudych kotów? Tak przy okazji sieć[b] Digital Signage[/b] prężnie zaczyna rozwijać się również na Podkarpaciu. Zainteresowanych zapraszam na stronę http://www.mediaelements.com.pl
8 8
odpowiedź