SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Discovery Communications tworzy joint venture z firmą BAMTech

Discovery Communications i BAMTech ropoczynają długoletnią współpracę jako joint venture. Pierwszym klientem BAMTech Europe jest Eurosport Digital.

David Zaslav, CEO Discovery Article

Discovery Communications i BAMTech ogłosiły rozpoczęcie długofalowej współpracy. Zakłada ona między innymi utworzenie BAMTech Europe, nowej spółki dostarczającej technologię cyfrową z myślą o właścicielach kontentu, nadawcach oraz platformach OTT - po to, aby wzmocnić ich potencjał w obszarze internetu, zasięg oraz wyniki na rynku europejskim.

W ramach współpracy, Eurosport Digital stanie się pierwszym klientem nowego podmiotu i uzyska dostęp do wybranych praw sportowych z półki premium na terenie Europy. Powyższe prawa obejmują prawa obecnie posiadane i nabyte w przyszłości przez BAMTech oraz pozyskiwane wspólnie przez Eurosport i BAMTech.

BAMTech Europe powstanie jako joint venture pomiędzy Discovery Communications i BAMTech LLC, spółką zależną MLB Advanced Media (MLBAM), będącą własnością Major League Baseball. Nowa spółka powstała w ramach realizacji strategii ekspansji BAMTech w Europie. Będzie świadczyć usługi w zakresie technologii cyfrowych na rzecz wielu klientów z branży sportowej, informacyjnej i rozrywkowej w Europie.

Od 14 lat BAMTech projektuje, rozwija i świadczy usługi streamingowe direct-to-consumer, dostarczając obecnie produkty OTT na terenie Stanów Zjednoczonych, które docierają do 7,5 mln abonentów telewizji płatnej na całym świecie.

Eurosport Digital to pierwszy partner BAMTech Europe w ramach zawartej umowy, której przedmiotem jest świadczenie usług cyfrowych. Platforma video  BAMTech oraz wchodzące w jej zakres usługi będą wykorzystywane od 2017 roku we wszystkich produktach Eurosport Digital. Są to obecnie m.in. Eurosport.com, portal sportowy oraz Eurosport Player, platforma OTT w Europie, oferująca dostęp do treści na zasadach abonamentu w dowolnym czasie i na dowolnym urządzeniu w 52 krajach.

Eurosport i BAMTech będą ściśle współpracować, aby zwiększać dostępność najważniejszych wydarzeń sportowych za pośrednictwem wielu ekranów. Współpraca ta obejmie prawa posiadane obecnie oraz nabyte w przyszłości przez BAMTech, a także prawa pozyskiwane wspólnie na rynku międzynarodowym do innych transmisji sportowych na terenie Europy, z myślą o platformach cyfrowych Eurosportu.

Umowa współpracy pomiędzy Discovery i BAMTech została zawarta po niedawnym powołaniu Ralpha Riviery na stanowisko dyrektora zarządzającego Eurosport Digital. Rivera pracował przez sześć lat w BBC, gdzie był odpowiedzialny za wszystkie usługi cyfrowe BBC. Do jego osiągnięć należą, m.in. wdrożenie i eksploatacja BBC iPlayer oraz przeprowadzenie pierwszej w pełni cyfrowej transmisji igrzysk olimpijskich w Londynie w 2012 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery Communications tworzy joint venture z firmą BAMTech

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl