SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery Historia szuka dostawców polskiego kontentu

Firma Discovery Networks rozmawia z wieloma partnerami na temat zakupu od nich polskiego kontentu do ramówki kanału Discovery Historia. Spółka przyznaje, że wśród nich jest m.in. Telewizja Polska.

Discovery Historia szuka dostawców polskiego kontentu

- Rozmawiamy nie tylko z nadawcami, ale też z dystrybutorami niezależnymi, z wieloma różnymi instytucjami - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Barbara Bilińska, channel director w Discovery Networks CEEMEA. O tym, że prowadzone są rozmowy Discovery z TVP po raz pierwszy powiedział prezes TVP Juliusz Braun podczas spotkania z Sejmową Komisją Kultury i Środków Przekazu (więcej na ten temat).

Dotychczas kanał nadawał wyłącznie filmy i serie dokumentalne, wyprodukowane przez TVN, dawnego współwłaściciela Discovery Historia (sprzedał udziały w 2009 roku, dowiedz się więcej), ale umowa na wyłączność z tym nadawcą kończy się z końcem br. - Jesteśmy na etapie podpisywania kolejnej umowy producenckiej z TVN - zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl Bilińska.

W ramówce stacji polski kontent stanowi aż 35 proc., reszta to produkcje zagraniczne. Bilińska liczy również na pozyskanie nowych programów zagranicznych z Wielkiej Brytanii, gdzie w ub.r. wystartował kanał Discovery History, odpowiednik polskiej stacji.

Kanał Discovery Historia nadaje od 2006 roku, przez pierwsze lata był dostępny tylko na platformie N, ale obecnie oglądać go można też na platformie TP, w sieciach UPC Polska i Toya, ale cały czas zasięg stacji to tylko ok. 7,3 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Dopiero od czerwca br. kanał nadaje reklamy z cennika i w modelu pakietowym (więcej na ten temat). Udział Discovery Historia w lipcu br. wyniósł 0,03 proc., co dało mu ostatnie miejsce wśród stacji dokumentalnych (dane Nielsen Audience Measurement, dowiedz się więcej).

Mimo, że stacja wysokimi wynikami oglądalności pochwalić się nie może, Barbara Bilińska podkreśla, że kanał jest rentowny. - Jesteśmy przykładem na to, że na misji można zarobić - podkreśla.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery Historia szuka dostawców polskiego kontentu

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dek
"szuka dostawców kontentu" - a ja myslałem, że szuka dostawców programów, filmów itp. Ale twórcy nowomowy są pewnie kontenci z siebie
odpowiedź
User
kros
Bilinska i tak nie wie o czym mowi, wiec czy kontent czy program - nie ma znaczenia.
odpowiedź
User
ja
Ja nie jestem kontent z takiej polszczyzny. Jak to wygląda w świetle ustawy o języku ojczystym. Pewnie tak jak Biznes Senter Klapa wobec uczciwej pracy.
odpowiedź