SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Discovery wygrywa z NBC Sports. Za 30 mln dolarów kupuje od Condé Nast „Golf Digest”

Koncern Discovery zawarł umowę z wydawnictwem Condé Nast, w ramach której medium „Golf Digest”. Wartość transakcji ustalono na 30 mln dolarów, dzięki niej Discovery uzupełni swoje portfolio w którym są już prawa do transmisji PGA Tour i serwis streamingowy GolfTV. Kupując „Golf Digest” Discovery wygrało rywalizację z NBC Sports Group.

Article

„Golf Digest” jest częścią pakietu tytułów, który koncern prasowy Condé Nast wystawił na sprzedaż w sierpniu ub.r. w ramach programu oszczędności i naprawy finansów wydawnictwa.

Teraz poinformowano że nowym właścicielem „Golf Digest” - magazynu poświęconego golfowi będzie koncern Discovery, który ustalił z Condé Nast kupno tego tytułu za 30 mln dol. To zaledwie część kwoty 430 mln dol., którą wydawnictwo zapłaciło w 1990 r. za ten i kilka innych magazynów nabywając je wówczas od The New York Times Company. Media zwracają jednak uwagę, że wówczas cena była odpowiednia dla rynkowej wartości zakupionych tytułów. Sam „Golf Digest” przynosił ok. 20 mln dol. rocznych zysków z reklam, które w kolejnych latach konsekwentnie spadały.

Kupując „Golf Digest” Discovery uzupełnia własne portfolio oferty związanej z golfem. W ub.r. koncern za kwotę 2 mld dol. zakupił 12-letnie prawa do transmitowania poza granicami USA turnieju PGA Tour, uruchomił też serwis streamingowy GolfTV oferujący transmisje z rozgrywek golfowych.

Zespół redakcyjny Golf Digest dołączy do zespołu Discovery Golf pod kierownictwem Jerry’ego Trade’a. Będzie raportował do Aleksa Kaplana.

- Golf Digest to niesamowity zespół dziennikarzy, reporterów, producentów, fotografów i współpracowników, którym przyświeca jeden cel - wspieranie miłośników golfa. Nowa współpraca, wykorzystanie możliwości, kreatywności i skuteczności Discovery w połączeniu z marką PGA Tour przyniesie korzyści golfowi na całym świecie - mówi Jerry Tarde, redaktor naczelny Golf Digest oraz global head of strategy and content w Discovery Golf.

W transakcji doradzali: Greenhill & Co. jako doradca finansowy Condé Nast., Hughes Hubbard & Reed LLP jako doradca prawny Condé Nast. oraz Proskauer Rose LLP jako doradca prawny Discovery.

- Golf Digest to marka klasy światowej, która stała się miejscem pierwszego wyboru dla milionów fanów golfa, profesjonalnych graczy i reklamodawców z całego świata. W naturalny sposób wpisuje się w strategię Discovery, aby zostać wiodącą platformą medialną dotyczącą golfa, co chcemy osiągnąć poprzez wspólne inwestycje z PGA Tour, European Tour i partnerstwo z Tigerem Woodsem. Chcieliśmy dodatkowo wzmocnić ofertę Golf TV dodając do niej fantastyczną redakcję Golf Digest, wykorzystując ich ogromny zasięg i bogatą bibliotekę. Jednocześnie, wraz z PGA Tour tworzymy największy golfowy biznes digitalowy z Stanach Zjednoczonych. Jay Monahan i PGA Tour to fantastyczni partnerzy i cieszymy się, że nasz wspólny projekt dotrze do ludzi na każdym rynku - komentuje David Zaslav, president i CEO Discovery.

Kupno „Golf Digest” przez Discovery kończy wielomiesięczną rywalizację o tytuł pomiędzy tym nadawcą a należącym do Comcast koncernem NBC Sports Group, który także był zainteresowany nabyciem magazynu. Podobnie jak Discovery NBC przejmując „Golf Digest” chciało poszerzyć swoją ofertę związaną z golfem, posiada bowiem prawa do transmisji wspomnianego turnieju PGA Tour na terenie Stanów Zjednoczonych, jest także nadawcą sportowego kanału Golf Channel.

W pierwszym kwartale br. Discovery (właściciel m.in. Eurosportu i Grupy TVN) zanotowało 2,71 mld dolarów wpływów (17 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln dolarów zysku netto (wobec 3 mln dolarów w pierwszym kwartale ub.r.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery wygrywa z NBC Sports. Za 30 mln dolarów kupuje od Condé Nast „Golf Digest”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl