Discovery z 2,7 mld dolarów wpływów i 418 mln dolarów zysku netto. Zmalały przychody i koszty poza USA

W pierwszym kwartale br. Discovery (właściciel m.in. Eurosportu i Grupy TVN) zanotowało 2,71 mld dolarów wpływów (17 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln dolarów zysku netto (wobec 3 mln dolarów w pierwszym kwartale ub.r.). Zmalały przychody i wydatki koncernu poza USA, bo w minionym kwartale nie było igrzysk olimpijskich.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy Discovery w zeszłym kwartale zwiększyły się w skali roku aż o 17 proc., ponieważ wiosną ub.r. koncern sfinalizował przejęcie Scripps Networks Interactive (ówczesnego właściciela TVN). Natomiast w ujęciu pro forma, czyli przy konsolidowaniu wyników Scrippsa od początku ub.r., przychody zmalały o 5 proc.

W sprawozdaniu Discovery zaznaczono, że bez uwzględnienia zmian kursów walut przychody poszły w górę rok do roku o 21 proc.

Wyliczono, że w minionym kwartale koncern uruchomił platformę streamingową Golf TV, przejął kontrolny pakiet udziałów Play Sports Group (zainwestował w nią w 2017 roku) oraz podpisał 10-letnią umowę z BBC dotyczącą treści faktograficznych na potrzeby płatnych platform VoD. Podpisała też umowę z Chipem i Joanną Gaines dotyczącą rebrandingu stacji DIY Network (nowa marka ma zostać ogłoszona w połowie 2020 roku).

W USA przychody w górę, za granicą w dół

W USA wpływy Discovery wyniosły w zeszłym kwartale 1,75 mld zł - o 49 proc. więcej niż rok wcześniej, a o 3 proc. więcej pro forma. Natomiast skorygowany dochód operacyjny przed deprecjacją i amortyzacją (OIBDA) zwiększył się w skali roku z 652 mln dolarów do 1,06 mld dolarów.

Z kolei na rynkach zagranicznych przychody koncernu zmalały z 1,1 mld dolarów do 953 mln dolarów, czyli o 13 proc. (w ujęciu pro forma spadek wyniósł 15 proc.). Skorygowany dochód OIBDA wzrósł ze 137 do 219 mln dolarów.

Przychody określone jako inne skurczyły się z 35 do 3 mln dolarów, a skorygowana strata OIBDA z działalności korporacyjnej i wyłączeń między segmentami zwiększyła się z 83 do 122 mln dolarów.

Natomiast łączny skorygowany dochód OIBDA koncernu poszedł w górę z 709 mln dolarów do 1,16 mld dolarów, czyli o 63 proc. (a o 21 proc. w ujęciu pro forma).

grafika

W USA zwiększyły się przychody Discovery zarówno z reklam (o 63 proc. do 1,02 mld dolarów), jak i dystrybucji (o 36 proc. do 697 mln dolarów). W ujęciu pro forma wzrost wpływów z obu źródeł wyniósł 4 proc.

Koncern wyjaśnia, że przychody reklamowe poszły w górę dzięki dalszym podwyżkom cenników i lepszej monetyzacji zasobów internetowych, a mimo spadku widowni stacji telewizyjnych. Łączna liczba subskrybentów kanałów i platform firmy w ujęciu pro forma zmalała w skali roku o 4 proc.

Koszty operacyjne Discovery w USA zwiększyły się rok do roku z 522 do 691 mln dolarów, przy czym w ujęciu pro forma zmalały o 12 proc. Firma tłumaczy to synergiami w zakresie treści ze Scripps Networks Interactive.

grafika

Na rynkach zagranicznych wpływy reklamowe Discovery zwiększyły się o 2 proc. do 393 mln dolarów (w ujęciu pro forma spadły o 6 proc.), a przychody z dystrybucji zmalały o 2 proc. do 527 mln dolarów (pro forma nastąpił wzrost o 1 proc.).

Natomiast wpływy z innych źródeł skurczyły się ze 176 do 32 mln dolarów. Discovery tłumaczy to  tym, że w pierwszym kwartale ub.r. osiągnęło dodatkowe przychody ze sprzedaży przez Eurosport sublicencji do transmisji z zimowych igrzysk olimpijskich.

Ogółem wpływy Discovery poza USA zmalały z 1,1 mld dolarów do 952 mln dolarów, a więc o 13 proc. (a o 15 proc. w ujęciu pro forma). Koncern zaznacza, że bez wpływu zmian kursów walut ten spadek wynosi 7 proc.

Brak igrzysk w zeszłym kwartale sprawił, że koszty operacyjne firmy na rynkach zagranicznych zmniejszyły się z 961 do 733 mln dolarów. W konsekwencji skorygowany dochód OIBDA poszedł w górę ze 137 do 219 mln dolarów.

grafika

Koszty uzyskania przychodów przez Discovery spadły z 1,06 mld dolarów do 930 mln dolarów, a wydatki na restrukturyzację i inne opłaty - z 241 do 5 mln dolarów. Za to wydatki sprzedażowe, ogólne i administracyjne poszły w górę z 609 do 626 mln dolarów, a na deprecjację i amortyzację - ze 193 do 372 mln dolarów.

Łączne koszty koncernu zmalały z 2,1 do 1,93 mld dolarów, co przy wzroście przychodów z 2,31 do 2,71 mld dolarów sprawiło, że zysk operacyjny poszedł w górę z 204 do 774 mln dolarów.

Discovery zapłaciło w zeszłym kwartale 153 mln dolarów podatków, wobec 20 mln dolarów wpływów podatkowych rok wcześniej.

Zysk netto koncernu poszedł w górę z 3 do 418 mln dolarów, a wynik netto przypadający firmie (a nie jej mniejszościowym akcjonariuszom) - z 8 mln dolarów straty do 384 mln dolarów zysku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów