Disney+ ma 116 mln użytkowników. Przychody 45 proc. w górę

W lipcu br. serwis streamingowy Disney+ miał 116 milionów użytkowników na całym świecie. Platforma ma ponad dwa razy więcej abonentów niż rok temu (57,5 miliona), liczba użytkowników przekroczyła prognozy analityków, mówiące o 115,2 mln klientów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Disney+ ma 116 mln użytkowników. Przychody 45 proc. w górę
fot. Shutterstock.com

The Walt Disney Company ogłosił 12 sierpnia wyniki za trzeci kwartał fiskalny, zakończony 3 lipca 2021 roku. Przychody koncernu w tym okresie wyniosły 17,02 mld dolarów, w porównaniu z 11,78 mld dolarów w poprzednim kwartale, co oznacza wzrost o 45 proc. Zysk netto z działalności kontynuowanej w raportowanym okresie wyniósł 923 mln dolarów wobec starty 4,7 mld dolarów w poprzednim kwartale. Do skoku przyczyniło się głównie ponowne uruchomienia parków rozrywki i wznowienie działalności kinowej po pandemii koronawirusa.

- Patrząc na całą firmę w ostatnim kwartale, jesteśmy zadowoleni z naszej dynamiki, ponieważ kontynuujemy rozwój naszych marek mimo wyzwań, jakie stawia przed nami nieustannie zmieniająca się pandemia COVID-19.  Zakończyliśmy trzeci kwartał fiskalny na silnej pozycji, z dziesięciokrotnym wzrostem do 80 centów [za akcję - przyp. red] w porównaniu z ośmioma centami w zeszłym roku - podsumował podczas konferencji wynikowej Bob Chapek, CEO The Walt Disney Company.

Zysk netto przypadający na jedną akcję z działalności kontynuowanej za kwartał wyniósł 0,8 dolara w porównaniu do 0,08 dolara w poprzednim kwartale.

Analitycy spodziewali się łącznych przychodów firmy na poziomie 16,8 mld dolarów i zysku na akcję w wysokości 56 centów.

- Trzeci kwartał zakończyliśmy na silnej pozycji i jesteśmy zadowoleni z dynamiki rozwoju spółki. rozwoju naszej działalności w obliczu wyzwań związanych z pandemią - komentuje w raporcie.

Po ogłoszeniu raportu akcje Disneya zyskały na wartości prawie 5 proc., przekraczając poziom 187 dolarów za akcję, a na zamknięciu parkietu wzrosły o prawie 1 proc. do 179,42 dolarów.

grafika

Disney+ z lepszymi wynikami niż oczekiwano

Platformy streamingowe należące do Disneya - Disney+, ESPN+ i Hulu - na koniec trzeciego kwartału w roku finansowym 2021 miały łącznie prawie 174 milionów subskrypcji. Sam Disney+ zgromadził na całym świecie 116 mln użytkowników. To więcej niż przewidywali analitycy, prognozując liczbę 115,2 mln abonentów.

ESPN+ w lipcu miał 14,9 mln abonentów, czyli o 75 proc. więcej niż rok wcześniej. Usługa Hulu, w tym jego oferta telewizji na żądanie i na żywo, ma 42,8 mln abonentów (+o 21 proc. rok do roku).

Średni miesięczny przychód z użytkownika w przypadku Disney+ wyniósł 4,16 dolara wobec 4,62 dolara rok wcześniej, co wyjaśniono wyższymi kosztami produkcji treści oraz nakładami na  marketing i technologie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/konflikt-disney-scarlett-johansson-zerwana-umowa-odszkodowanie-gdy-zmienia-sie-konsensus-rynkowy-tarcia-sa-nieuniknione ##

Kiedy debiut Disney+ w Polsce?

Podczas konferencji ogłoszono, że jeszcze w październiku tego roku Disney+ obejmie zasięgiem całą Japonię, w kolejnym miesiącu zaś wybrane rynku azjatyckie.

- Z przyjemnością potwierdzamy, że Disney+ zadebiutuje w Polsce latem 2022 roku. Doceniamy cierpliwość fanów oczekujących wejścia Disney+ i dokładamy wszelkich starań aby wprowadzić do krajów Europy Środkowej i Wschodniej najwyższej jakości serwis - czytamy w komunikacie przesłanym późnym wieczorem w czwartek portalowi Wirtualnemedia.pl.

Jak wskazuje Disney w raporcie, koncern nadal zmaga się ze skutkami pandemii Covid-19 - występują zakłócenia w produkcji filmowej i telewizyjnej, a także wydarzeń sportowych na żywo. "Mniejsza liczba premier kinowych i opóźnienia produkcyjne ograniczyły dostępność treści filmowych do sprzedaży w kolejnych oknach dystrybucji płatnego wideo na żądanie (SVOD" - czytamy w komunikacie Disneya.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/disney-oferta-w-polsce-debiut-daniel-loeb-inwestor ##

W segmencie mediowym i rozrywkowym w raportowanym okresie przychody wyniosły 6,95 mld dolarów, a zysk operacyjny wyniósł 2 mld dolarów (spadek o 32 proc. kwartał do kwartału). Segment zagranicznych kanałów telewizyjnych dał przychód 1,4 mld dolarów i 169 mln dolarów zysku (spadek o 23 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa