Disney wycofa 18 swoich kanałów telewizyjnych z Azji, chce zrobić miejsce dla Disney+

Disney zapowiedział, że z początkiem października 2021 roku wycofa 18 swoich kanałów telewizyjnych z oferty w Azji Południowo-Wschodniej i Hongkongu. Na liście są między innymi Disney Channel, Disney Junior i Nat Geo People. Koncern chce w ten sposób przygotować grunt pod start platformy Disney+ na rynkach azjatyckich.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Disney wycofa 18 swoich kanałów telewizyjnych z Azji, chce zrobić miejsce dla Disney+

Największe koncerny medialne na świecie zaczynają zmieniać swoją strategię dotyczącą oferty telewizyjnej. Kierują się w coraz większym stopniu w stronę tworzonych przez siebie platform streamingowych kosztem oferty związanej z tradycyjną telewizją.

Disney wycofuje się z Azji

Przykładem może być Disney, który zgodnie z zapowiedzią od 1 października 2021 r. wycofa 18 swoich kanałów telewizyjnych w Azji Południowo-Wschodniej i Hongkongu.

Na liście wycofywanej oferty są m.in. Fox, FX, Disney Channel, Disney Junior, Nat Geo People, Fox Crime, Fox Life, Fox Sports, Star Sports i Fox Movies. Z kolei w regionie azjatyckim Disney  pozostawia dostęp do Star Chinese Channel, Star Chinese Movies, National Geographic Channel i Nat Geo Wild.

Rezygnacja z nadawania kanałów linearnych jest związania z planowaną przez Disneya dalszą ekspansją platformy Disney+, która według danych z marca br. ma ponad 100 mln użytkowników na świecie.

Disney nie ukrywa, że zamierza przedkładać Disney+ nad tradycyjną telewizję linearną na wielu rynkach, ponieważ zwyczaje widzów zmieniają się w kierunku streamingu. Obecnie Disney+ funkcjonuje w regionie azjatyckim w Singapurze oraz Indonezji, jednak w ciągu nadchodzących miesięcy przewidywana jest premiera serwisu w Malezji, Tajlandii, Hongkongu oraz na Filipinach.

Discovery coraz mocniejszy w streamingu

W kierunku oferty VOD swoją uwagę kieruje nie tylko Disney, ale także inny duży gracz w segmencie medialnym – koncern Discovery.

Firma podała kluczowe wyniki finansowe dotyczące pierwszego kwartału 2021 r. W tym okresie koncern zanotował przychody przekraczające 2,79 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 4 proc. Z kolei zysk netto Discovery osiągnął 140 mln dol., to spadek w skali roku o 63 proc.

W samym pierwszym kwartale br. usługa Discovery+ została uruchomiona w Comcast Xfinity i Amazon Prime Video w USA, Starzplay w regionie MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna), a także na telewizorach Samsung Smart TV oraz urządzeniach Amazon Fire TV w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

- Globalne wprowadzenie Discovery+ rozpoczęło się fantastycznie z każdego punktu widzenia – podkreślił w komunikacie David Zaslav, szef Discovery. - Kluczowe wskaźniki, w tym przyrost abonentów czy zaangażowanie klientów przekraczają nasze oczekiwania i wykazują stałą dynamikę w drugim kwartale. Nasze dobre wyniki w segmencie streamingu podkreślają wartość i atrakcyjność naszych treści, marek i osobowości zarówno dla odbiorców, jak i partnerów dystrybucyjnych - zaznaczył Zaslav.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe