Disney wycofa plastikowe słomki i mieszadła ze swoich parków rozrywki

Firma The Walt Disney Company zapowiedziała, że do 2019 roku wycofa ze swoich parków rozrywki i sklepów na całym świecie plastikowe słomki i mieszadła do napojów. Proces ten nie obejmie Disney Tokio.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Disney wycofa plastikowe słomki i mieszadła ze swoich parków rozrywki
Park rozrywki Disneya

Firma chce zakończyć proces eliminacji plastików do połowy przyszłego roku. Wg jej szacunków rocznie zużywanych jest ok. 175 mln plastikowych słomek i 13 mln mieszadełek do takich napojów, jak kawa czy herbata.

- Eliminowanie plastikowych słomek i innych plastikowych przedmiotów to znaczące kroki w naszym wieloletnim zaangażowaniu w ochronę środowiska - powiedział Bob Chapek, prezes Disney Parks, Experiences i Consumer Products.  - Te globalne wysiłki pomagają zmniejszyć niekorzystny wpływ na środowisko i zwiększyć nasze długoterminowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Disney chce w najbliższych latach zmniejszyć zużycie plastiku o ok. 80 proc. W dalszej kolejności firma chce znacząco ograniczyć liczbę jednorazowych plastikowych toreb na zakupy w posiadanych i obsługiwanych parkach oraz na statkach wycieczkowych, oferując gościom opcję zakupu toreb wielokrotnego użytku.

- Disney zawsze inspirował się naturą - i jest wyjątkowo potężną marką, która inspiruje, kształci i bawi - powiedział dr M. Sanjayan, dyrektor generalny Conservation International, organizacji non-profit, z którą Disney współpracował przy inicjatywach dotyczących środowiska i zrównoważonego rozwoju. - Dzisiejsza zapowiedź Disneya to więcej niż ograniczenie jednorazowych odpadów z tworzyw sztucznych, to także pokazanie milionom dzieci i dorosłych z całego świata, w jaki sposób możemy zmienić nasze codzienne nawyki, aby dbać o oceany i chronić przyrodę.

Walt Disney Company jest kolejną firmą, która zadeklarowała zredukowanie zużycia plastikowych przedmiotów w swojej działalności. Wcześniej podjęcie podobnych kroków zapowiedziały takie firmy, jak m.in. Mariott International, Starbucks, McDonald's. Te dwie ostatnie rozpoczęły też prace nad wyprodukowaniem biodegradowalnego kubka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu