Disney+ wprowadza zakaz udostępniania haseł

Dyrektor generalny Disneya Bob Iger poinformował w rozmowie z CNBC, że od czerwca Disney+ zacznie walkę ze współdzieleniem kont z osobami spoza gospodarstwa domowego. Najpierw zmiany obejmą kilka krajów, a we wrześniu subskrybentów na całym świecie.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Disney+ wprowadza zakaz udostępniania haseł

Jesienią ub.r. i na początku 2024 roku Disney+ wprowadził zmiany w regulaminie, które pozwolą na rozprawienie się z osobami udostępniającymi konta. Sankcje dla takich użytkowników to ograniczenie, zawieszenie lub rozwiązanie umowy o subskrypcji. Teraz platforma przygotowuje się do wdrożenia technicznych rozwiązań, które ukrócą proceder udostępniania haseł. Podobnie, jak było w przypadku Netfliksa, najpierw zmiany obejmą wybrane rynki. Po kilku miesiącach próby, będą miały charakter globalny.

- Nie możesz udostępniać swojej subskrypcji poza swoje Gospodarstwo Domowe, chyba że zezwala na to Twój Plan Subskrypcji. „Gospodarstwo Domowe” oznacza zbiór urządzeń powiązanych z głównym miejscem zamieszkania użytkownika, z których korzystają zamieszkujące tam osoby. W przypadku niektórych Planów Subskrypcji mogą obowiązywać dodatkowe zasady użytkowania. Możemy analizować korzystanie z konta użytkownika w celu sprawdzenia przestrzegania niniejszej Umowy. Jeśli stwierdzimy, że naruszyłeś niniejszą Umowę, możemy ograniczyć lub odebrać dostęp do Usługi i/lub podjąć wszelkie inne kroki przewidziane w niniejszej Umowie – można przeczytać we wprowadzonym w listopadzie regulaminie Disney+.

Będzie możliwość dokupienia dostępu dla rodziny i znajomych

Jak przypomina theverge.com, w lutym dyrektor finansowy Disneya Hugh Johnston zapowiedział, że latem użytkownicy tej platformy podejrzani o korzystanie z jej treści na cudzym koncie otrzymają zaproszenie do założenia własnego. Po wakacjach na większości rynków, zacznie się proces blokady takich osób.

Disney+ ma wprowadzić dopłatę za użytkownika spoza gospodarstwa domowego. Na razie nie wiadomo ile ona wyniesie i kto będzie mógł z niej skorzystać. W przypadku Netfliksa dokupienie dostępu dla jednej osoby jest możliwe w przypadku pakietu standard (43 zł). Dodatkowa opłata wynosi 9,99 zł miesięcznie. Do maksymalnie dwóch osób można dodać w przypadku pakietu premium (60 zł). Taką możliwość mają tylko osoby bezpośrednio wykupujące Netfliksa. Nie można dodać dodatkowych użytkowników wykupując serwis za pośrednictwem partnerów, zewnętrznych, jak Canal+, Polsat Box, Vectra, UPC Polska/Play.

Od 1 listopada ub.r. cena subskrypcji Disney+ dla nowych klientów to 37,99 zł zamiast 28,99 zł. Dotychczasowi abonenci zostali nią objęci do 6 grudnia. Od 1 listopada w takich krajach, jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Norwegia, Szwecja i Dania, są oferowane plany z reklamami i premium (4K). W Polsce wciąż nie można wybrać tańszej opcji i nie trzeba dopłacać za treści Ultra HD, ale zapisy dotyczące reklam w nowym regulaminie Disney+ to znak, że w przyszłości to się może zmienić.

W ciągu IV kwartału ub.r. Disney+ stracił 1,3 mln subskrybentów, a cały pion stremingowy Disneya przy wzroście przychodów o 15 proc. ograniczył stratę. Strata w tym sektorze firmy zmniejszyła się z 984 do 138 mln dol. Iger spodziewa się, że platforma osiągnie rentowność do końca tego roku fiskalnego. Pomóc ma nie tylko walka z udostępnianiem haseł, ale także integracja Disney+ z Hulu w Stanach Zjednoczonych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa