SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.

Ogólna sprzedaż telewizorów idzie szybko w górę, odbijając się od niskich poziomów z 2009 roku, ale na niektórych kluczowych rynkach obserwowane są niepokojące sygnały.

DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 56,2 miliona telewizorów. To o 26 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 2 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy.

Jednak w Ameryce Północnej, która jest tutaj drugim największym na świecie regionem, odnotowano 3-proc. spadek w ujęciu rocznym, po zaledwie 1-proc. wzroście w I kwartale. Zwolniło też tempo wzrostu sprzedaży odbiorników LCD w Chinach, gdzie po trzycyfrowych wskaźnikach w 2009 roku, teraz sprzedaż zwiększyła się o 31 proc.

Z drugiej strony, w Japonii sprzedaż telewizorów urosła rok do roku o 56 proc., a to więcej niż w jakimkolwiek innym rozwiniętym regionie.

Z kolei największy wzrost odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie w II kwartale sprzedano rekordową liczbę 7,3 miliona odbiorników - o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.

Światowa sprzedaż telewizorów w II kw. 2010 r. (000)

 

 

Technologia

sprzedaż

II kw. 2010

udz. w rynk.

II kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

LCD TV

41,794

74.4%

3%

39%

PDP TV

4,497

8.0%

30%

47%

OLED TV

0.3

0.0%

188%

-36%

CRT TV

9,865

17.6%

-8%

-14%

RPTV

26

0.0%

-37%

-24%

Suma

56,183

100%

3%

26%

Blisko 18 proc. sprzedanych w II kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, w I kwartale tego roku wskaźnik ten wynosił niecałe 8 proc.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.

Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w II kw. 2010 r. pod względem przychodu

 

Ranking

Marka

udz. w ryn.

I kw. 2010

udz. w ryn.

II kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

1

Samsung

22.3%

24.4%

20%

26%

2

LGE

14.1%

14.1%

9%

34%

3

Sony

10.1%

12.8%

39%

22%

4

Panasonic

7.3%

9.0%

36%

20%

5

Sharp

6.5%

6.4%

8%

26%

 

Pozostałe

39.7%

33.3%

-8%

18%

 

Suma

100.0%

100.0%

10%

23%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl