Dla Amerykanów telewizja głównym źródłem newsów, media społecznościowe wygrywają z prasą

Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych poszukują bieżących informacji najczęściej w telewizji, choć udział tego medium w konsumpcji newsów spada głównie na korzyść internetu - wynika z badań Pew Research Center. Maleje popularność prasy jako źródła informacji, z którą po raz pierwszy w historii wygrywają serwisy społecznościowe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Na pytanie o to z jakiego źródła często czerpią newsy najwięcej badanych Amerykanów (49 proc.) wskazało telewizję. Udział tego medium w odbiorze bieżących informacji sukcesywnie jednak maleje, w 2016 r. wynosił on 57 proc., zaś w ub.r. - 50 proc. 37 proc. użytkowników najczęściej ogląda newsy w lokalnych stacjach TV, 30 proc. czerpie je za pośrednictwem kablówek, a 25 proc. z kanałów ogólnokrajowych.

Na 2. miejscu wśród mediów w których Amerykanie poszukują newsów znalazły się strony i serwisy internetowe – dla 33 proc. są one częstym źródłem wiadomości. Udział tego kanału wzrasta na przestrzeni ostatnich lat, w 2016 r. wynosił 28 proc. Na 3. miejscu w raporcie Pew Research znalazły się rozgłośnie radiowe, z których newsy czerpie regularnie 26 proc. badanych.

Oddzielną kategorię źródła informacji stanowią w raporcie media społecznościowe, które po raz pierwszy w historii badań Pew Research (tzn. od 2013 r.) pokonały popularnością prasę drukowaną.

20 proc. użytkowników w USA przyznaje się obecnie do regularnego czytania lub oglądania newsów na platformach społecznościowych. To niewielki wzrost w porównaniu z latami poprzednimi (18 proc. w 2016 r.), jednak przy jednoczesnym spadku popularności tradycyjnych dzienników (z 20 do 16 proc. na przestrzeni 2 lat) prasa przegrywa z takimi kanałami jak Facebook czy Google.

grafika

W ujęciu demograficznym telewizja jest najpopularniejszy źródłem newsów dla użytkowników w wieku powyżej 65 lat oraz w grupie 50 – 64 lata. Wśród użytkowników pomiędzy 30 a 49 rokiem życia na czele znajdują się serwisy internetowe, zaś dla najmłodszych Amerykanów (18 – 29 lat) media społecznościowe to podstawowe źródło bieżących informacji.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone w lipcu i sierpniu br. metodą internetową na próbie ponad 3,4 tys. dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?