SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dla Amerykanów telewizja głównym źródłem newsów, media społecznościowe wygrywają z prasą

Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych poszukują bieżących informacji najczęściej w telewizji, choć udział tego medium w konsumpcji newsów spada głównie na korzyść internetu - wynika z badań Pew Research Center. Maleje popularność prasy jako źródła informacji, z którą po raz pierwszy w historii wygrywają serwisy społecznościowe.

Article

Na pytanie o to z jakiego źródła często czerpią newsy najwięcej badanych Amerykanów (49 proc.) wskazało telewizję. Udział tego medium w odbiorze bieżących informacji sukcesywnie jednak maleje, w 2016 r. wynosił on 57 proc., zaś w ub.r. - 50 proc. 37 proc. użytkowników najczęściej ogląda newsy w lokalnych stacjach TV, 30 proc. czerpie je za pośrednictwem kablówek, a 25 proc. z kanałów ogólnokrajowych.

Na 2. miejscu wśród mediów w których Amerykanie poszukują newsów znalazły się strony i serwisy internetowe – dla 33 proc. są one częstym źródłem wiadomości. Udział tego kanału wzrasta na przestrzeni ostatnich lat, w 2016 r. wynosił 28 proc. Na 3. miejscu w raporcie Pew Research znalazły się rozgłośnie radiowe, z których newsy czerpie regularnie 26 proc. badanych.

Oddzielną kategorię źródła informacji stanowią w raporcie media społecznościowe, które po raz pierwszy w historii badań Pew Research (tzn. od 2013 r.) pokonały popularnością prasę drukowaną.

20 proc. użytkowników w USA przyznaje się obecnie do regularnego czytania lub oglądania newsów na platformach społecznościowych. To niewielki wzrost w porównaniu z latami poprzednimi (18 proc. w 2016 r.), jednak przy jednoczesnym spadku popularności tradycyjnych dzienników (z 20 do 16 proc. na przestrzeni 2 lat) prasa przegrywa z takimi kanałami jak Facebook czy Google.

W ujęciu demograficznym telewizja jest najpopularniejszy źródłem newsów dla użytkowników w wieku powyżej 65 lat oraz w grupie 50 – 64 lata. Wśród użytkowników pomiędzy 30 a 49 rokiem życia na czele znajdują się serwisy internetowe, zaś dla najmłodszych Amerykanów (18 – 29 lat) media społecznościowe to podstawowe źródło bieżących informacji.

Badanie zostało przeprowadzone w lipcu i sierpniu br. metodą internetową na próbie ponad 3,4 tys. dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dla Amerykanów telewizja głównym źródłem newsów, media społecznościowe wygrywają z prasą

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
j
Kto ma media ten ma wplyw na wszystko a kto jest ich wlascicielem 95% w Usa ? i wiekszosci panstw europejskich ten kreuje polityke czyli wojny sprzedaz broni wrogów zagrozenie itp itd w Polandi jest tak samo
9 8
odpowiedź