Dla co siódmego Polaka prezenty świąteczne są nudne

Co siódmy Polak (14%) przyznaje, że na Boże Narodzenie zawsze lub często otrzymuje nudne, nieciekawe prezenty - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pod choinką zdecydowanie królują jednak podarunki bezpieczne. 60% badanych zadeklarowało, że przy okazji świąt za każdym razem lub zazwyczaj dostaje upominki praktyczne, 59% - w bezpiecznych kolorach, a 54% - w uniwersalnym wzornictwie, mogącym odpowiadać wielu osobom.

Bardziej oryginalne prezenty są już znacznie rzadsze. Przykładowo upominki w zdecydowanych barwach zawsze lub często trafiają do 28% Polaków, nietypowe, o których sami by nie pomyśleli - do 26%, a ekstrawaganckie, które pozwalają wyróżnić się z tłumu - do 20%.

Zazwyczaj przy wyborze prezentu kierujemy się jego przydatnością - robi tak 70% badanych. Równolegle ponad połowa Polaków wybiera bezpieczne barwy, jak biele, beże, szarości czy pastele (58%) oraz uniwersalne wzornictwo (57%).

Młodsi respondenci częściej decydują się na zakup mniej zachowawczych podarunków. W tym kontekście szczególnie wyróżniają się 20-29 latkowie. Spośród wszystkich grup wiekowych to w tej grupie jest największy odsetek osób, które wybierają prezenty wymagające trochę więcej odwagi. Na upominek w zdecydowanej kolorystyce, jak mocna czerwień, intensywna zieleń, błękit, czy żółcienie, zawsze lub często postawi 40% respondentów w tej grupie, na oryginalne bądź ekstrawaganckie pomysły – 38%, a na niecodzienne zestawienia barw czy wzorów – 33%. Starsi ankietowani z kolei bardziej skłaniają się w kierunku upominków bezpiecznych.

Na najbliższe święta badani życzyliby sobie przede wszystkim prezentów praktycznych – deklaruje tak 64%. Co szósty respondent pod choinką chciałby znaleźć coś nietypowego, o czym sam by nie pomyślał (18%) albo coś we wzorze, który mógłby odpowiadać wielu osobom (18%). Na kolejnym miejscu są upominki w bezpiecznych kolorach (17%), a dalej o wyjątkowym wzornictwie (11%).

Jest jednak wielu respondentów, którzy liczą na coś, co dodałoby życiu jeszcze więcej barw - na prezent, który pozwoli się wyróżnić (9%), na upominek w zdecydowanych odcieniach (9%) albo w niecodziennych kompozycjach kolorystycznych (7%). Szczególnie dotyczy to kobiet. Podczas gdy mężczyźni częściej chcieliby prezentu przydatnego (67% panów wobec 62% pań), to kobiety w większym stopniu pragną czegoś bardziej nieszablonowego. Co piąta Polka (21%) chciałaby znaleźć pod choinką coś oryginalnego, na co sama by nie wpadła, co ósma (13%) zaś pragnęłaby czegoś w wyjątkowych wzorach. Wśród panów te odsetki są znacznie mniejsze - odpowiednio 15% i 8%. Jednocześnie 11% kobiet życzyłoby sobie podarunku w zdecydowanych kolorach, a 10% czegoś ekstrawaganckiego, co pozwoliłoby im się wyróżnić. W grupie mężczyzn udział ten wynosi odpowiednio 6% i 8%.

Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers, w dniach 14-19 października 2016 r., metodą omnibus, na reprezentatywnej próbie 1057 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy